Scrolla i Outlook för Windows med styrplatta

Min jobbdator har svårt att scrolla Outlooks kalender när jag använder styrplattan. Ofta händer det inget och sedan hoppar den flera timmar. Är det något man kan göra något åt?

Sedan tycker jag styrplattan är seg. Ibland rör sig inte markören när man sätter igång och rör fingret/fingrarna. Man får lyfta fingret eller “gnugga” lite på plattan för att få fart på markören. Det är dock ett mindre problem än segheten i Outlook.

Tror ni man ska kolla i Windows eller i hårdvaran efter problemet eller är det så här i Windows?

Windows 10 Pro
HP Elitebook Intel Core i7

För det mesta så är trackpads på Windows-laptops rätt dåliga, testa att lägga in Windows Precision Drivers om du inte redan har det och se till att du har de senaste uppdateringarna.

Annars är det tyvärr inte mycket att göra.

1 gillning

Upplever samma som du att den hoppar flera timmar i Dag vyn.
Jag kör vecko vy som har ett tids span på 14 timmar och det kombinerat med att jag har lite möten på jobbet så har inte lagt märke till det #blessed :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Värst är när man ska scrolla i månads vyn med trackpad !
HP Z Book i7 med Win 10 Enterprise , kan inte hitta vilken version av Office jag har men det ligger i en mapp som heter Office16.

Har du provat med en “vanlig” mus?
Vilken version av Outlook är det?

Vanlig mus funkar bra, som förväntat, tycker jag. Men det är inte alltid man har mus med sig

Mus fungerar bra. Jag tror det här är Outlookversionen: “365MSO (16.0.14131.20358) 64-bitarsversionen.”

Outlook 2016 då. Har aldrig haft något problem med Outlook (!), varken på jobbet eller privat. Men det kan ju bero på att vi på jobbet inte använder oss av en Exchangeserver utan av vanlig hederlig IMAP. Kalenderposterna ligger ju lokalt hos varje användare då. Kan med andra ord vara Exchange-servern (365) som gör att det blir segt, kanske.

Men om det bara laggar med trackpad i just Outlooks kalender så det klart skumt.