Säsong två av Peacemaker dröjer

Från sajten:


Att Peacemaker får en säsong två har vi vetat ett tag men det verkar som att vi kommer att få vänta ett tag till.

James har fullt upp med den nya Superman-filmen som ska väcka liv i DC-universumet men det verkar inte hindra honom från att jobba på den andra säsongen av Peacemaker. Gunn bekräftade nyligen i ett inlägg på den sociala medieplattformen Threads att manuset för den andra säsongen är skrivet till mer än halften.

James Gunn bekräftar att säsong två Peacemaker är på god väg

Det är bekräftat att John Cena är en av de skådespelare som kommer att återvända till det nya DC-universumet, där handlingen i säsong två av Peacemaker kommer att utspela sig. Regissören James Gunn har också bekräftat att Viola Davis och Freddie Stroma, som spelade rollerna som Amanda Waller och Vigilante i serien, kommer att göra comeback i den nya DC-världen.

Det är dock värt att notera att manusen ännu inte är färdiga och James Gunn kommer först att ägna sig åt inspelningen av Superman: Legacy. Det innebär att vi kommer att behöva vänta ett tag till innan vi återförenas med Peacemaker och de andra karaktärerna. Detaljerna kring den nya säsongen är ännu inte är helt klara men vi förvänta oss att den fortsatta berättelsen om fredskämpen kommer att erbjuda spännande och oväntade vändningar när den väl når strömmningstjänterna.

Nooooooo vill ha den nu :sob:

2 gillningar

Från sajten:


Det var under 2022 som serien “Peacemaker” släpptes som en bomb på HBO och tog hela världen med storm och gav oss en upplevelse vi sent skulle glömma.

Undertecknad ska vara helt ärlig och säga att när “Peacemaker” dök upp som en nyhet i HBO Max-appen så hade jag ingen aning om vad som väntade. Jag hade varken läst eller hört om serien och det enda jag visste var att det var James Gunn som låg bakom serien och att det var ännu en superhjälteserie i mängden men det fick jag lära mig snabbt att det inte var när introt drog igång.

När introt var över så lämnade det mig nynnandes på den pudelrockande dängan “Do Ya Wanna Taste It” från Wig Wam så var hela säsongen en resa av hysteriska skrattanfall, överdrivet och påkostat våld samt karaktärer som är så fantastiskt älskvärda. Nu har James Gunn äntligen gått ut och berättat att inspelningen av säsong två drar igång i sommar. Gunn har låtit pennan brinna och har skrivit manus till “Peacemaker” och “Superman”-filmen parallellt men är nu klar. När säsong två av “Peacemaker” släpps vet vi inte men rimligt borde vara i mitten på nästa år.

Källa: Instagram