Vilken kioskvältare ändå ![]()
Intressant att se, honom har jag inte kollat på innan
S25 Ultra är nog lite mer uppgradering än vad som först visades men det är klart att från nästan noll till lite är inte mycket skillnad ![]()
Den har en hel del uppgraderingar. Men jag tror det är så med de mesta märken numera. Blir inte gigantiska ändringar med en generation.
Det är ju Samsung, de kan väl inte göra något annat än innovation och perfektion? ![]()
Naturligtvis ![]()
Efter en mystisk försening ser Samsung nu ut att begränsa lanseringen av Galaxy S25 Edge till enbart Sydkorea och Kina.
Samsung visade upp Galaxy S25 Edge både på Unpacked i januari och MWC 2025 – men trots detta sköts lanseringen plötsligt upp. Enligt nya uppgifter kan det bero på tekniska problem. Nu rapporterar Ice Universe (via Max Jambor) att telefonen kommer släppas i maj, men bara i Sydkorea och Kina.
According to Ice Universe, the Galaxy S25 Edge will be available for sale in late May. The first countries to be able to buy the product are South Korea and China. pic.twitter.com/PdiLagHxKx
— Max Jambor (@MaxJmb) April 8, 2025
Det är ovanligt att Samsung marknadsför en mobil globalt och sedan gör en så begränsad release. Läckt europeisk prissättning tyder ändå på att en global lansering är möjlig längre fram – men inget är bekräftat.
Via: 9to5Google
Mjukvarumässigt kan det hända en del med Samsung, de kan göra sig mer oberoende av Google inom AI:
Gäller även Motorola.
Samsung råkade nyligen avslöja priset på Galaxy S25 Edge på sin kanadensiska hemsida. Enligt läckan kommer 256 GB-modellen att kosta 1 678,99 CAD och 512 GB-versionen 1 858,99 CAD. Med aktuell växelkurs motsvarar det cirka 13 500–15 000 kronor.
Det placerar S25 Edge mellan Galaxy S25+ och S25 Ultra, vars priser ligger på cirka 14 500 kronor respektive 16 000 kronor. Trots att S25 Edge har ett mindre batteri och sämre kamera, verkar den alltså bli dyrare än Plus-modellen.
Galaxy S25 Edge förväntas lanseras officiellt den 13 maj.
Via: 9to5google
Vem kan vilja köpa en sån istället för en vanlig s25+? Dyrare och sämre hårdvara. Inte ens @pao borde kunna argumentera för denna produkt.
Nej denna hets mot tunnare och sämre mobiler är inget jag tycker är bra
Samsung visar snart upp Galaxy S25 Edge – men läckor har redan avslöjat det mesta. Telefonen får en supertunn profil på 5,84 mm, en stor 6,7-tumsskärm och ett batteri på bara 3 900 mAh. Trots det hävdar marknadsföringeen att batteriet räcker “hela dagen”. Tester utförda av UX Connect Research ger visst stöd för påståendet, men verkligheten kan bli tuffare.

Bild: 9to5google
S25 Edge får också 200 MP kamera, titaniumram och Gorilla Glass Victus 2. Lansering sker 12 maj – och då får vi se om batterilöftet håller.
Via: 9to5Google
Har S25 ägare klagat på batteritiden?. Jag har en S25 och är jättenöjd med batteritiden.
9to5google gnällde lite på batteritiden ![]()
Edit: Men efter mer forskning än rubriker på Google-sökningar så ändrar jag den meningen.
Precis är du en power user med tungt spelande och GPS användande så kan du märk det lite mindre batteriet.
Tveksamt vanliga användare märker större skillnad. Har 50% kvar nu och började dagen på 90%
S25 är ju en mindre telefon. För sin storlek har den väl bra batteritid. Jag har både en S22 och en S24 Ultra och S24 Ultra har ju längre batteritid men är ju betydligt större. Fick ju One UI 7 till S24 Ultra och då blev batteritiden ännu bättre. Får se när jag får One UI 7 till S22. Men är lite besviken, Samsung höll Now brief exklusiv för S25 orna. Har du testat den? ![]()