Samsung SmartTag

Fan, Samsung var före :frowning: komigen nu Apple!!!!!

1 gillning

Så är det och även om jag inte känner något behov så verkar Smart Tag plus vara trevliga. Det med att kunna kontrollera saker genom taggen vill jag ha en förklaring på :slightly_smiling_face:

@Randomdude Gör väl inget, Samsung är ”före” med en del men det spelar ju föga roll…skit in, skit ut.

När Apple väl presenterar sina saker så görs det oftast ordentligt istället :smiley:

1 gillning

Vet vi om andra samsungtelefoner kan lyssna efter tags, eller är de dedicerade till en telefon?

Hehe sant :wink:

Istället för att ranta och hata så kommer här lite info om SmartTags. Samsung har en mycket bra app som heter Smartthings och där kan man kontrollera alla kompatibla IoT grejor. I höstas kom en uppdatering som heter find till alla lurar och där kan man hålla koll på mobiler, klockan, Buds och surfplattor. Samsung släpper nu direkt SmartTags den funkar med de flesta Samsung mobiler genom Bluetooth. SmartTags plus har UWB vilket endast sitter i S21 just nu. Det intressanta är att alla SmartTags har en klickbar knapp så om man dubbelklickar så ringer mobilen och enkel klick kan programmeras till valfri IoT grej.

3 gillningar

Nja de har flyttat all personal från Airtags projektet till att leta vatten i Airpods Max :wink:

Inte ofta jag har min nycklar under soffan, känns som en onödig produkt.

Håller med oavsett vem som säljer den. Tile måste vara nervösa

Så fort Apple släpper AirTags och under förutsättning att de inte blir orimligt dyra, då kan Tile packa ihop verksamheten.

lär bli att köpa ett gäng. Har längtat efter dessa

Lär bli ett gäng här hemma med!