Samsung Mobile 2021

Man ska vara glad varje dag. :slight_smile:

10 år är nog nåt att sikta mot för alla. :slight_smile:

@pao du kan glädjas åt att man blivit lite bättre.

Om EU får bestämma ska vi kunna uppdatera mobilerna i många år:

1 gillning

Såg det inslaget igår. Tänkte direkt att ”det gör ju Apple redan. Speciellt när dom visade upp iPhones i inslaget och hade sökt Apple för en kommentar. En 6s från 2015 kör ju senaste OS. Illa påläst reporter?

3 gillningar

Tveksamt - marknaden måste få lösa detta självt. EU har en tendens att komma in när det redan är på väg lösningar.

1 gillning

Undrar hur många år de har tänkt sig. Android 5 som nämns kom väl 2014?

Yep, 2014.

Kravet till sommaren 2021 för bank id är Android 6 eller iOS 12 som lägst. Är det för så många uppgraderar till senaste som gör att så högt som 12 krävs?
Skulle inte vilja ha en mobil från 2014, inte ens till kidsen :slightly_smiling_face:

iOS 12 stöds av iPhone 5s som kom 2013 och får fortfarande säkerhetsuppdateringar så det är nog därför man valt den.

1 gillning

A52 verkar bli en riktigt bra uppföljare
Ryktet säger 90hz, IP67 och OIS

1 gillning

Event Unpacked Awesome 17 mars :slightly_smiling_face:
Där Samsung kommer att sätta skräck i rivalerna enligt Sammobile.com

Troligen visas A52 och A72 upp i mellan klassen.
Ryktet säger följande
IP klass, 90hz alt 120hz AMOLED, OIS, SD kort mm
Återstår priset men om det är rätt så är detta ett riktigt lyft. Men då Samsung håller ett helt unpacked för midrange så har de nog något i bakfickan :slightly_smiling_face:

1 gillning

Laddaren i lådan är tillbaka tydligen :slightly_smiling_face:

A52 med IP67, högre skärmfrekvens, 3x optisk zoom, OIS, stort batteri, 128GB och SD kort, Super AMOLED och 3 år Android uppdatering samt minst 4 år säkerhetsuppdatering. Pris 3800 sek med laddare i boxen :slightly_smiling_face:

Här satte nog Oneplus kaffet i halsen :slightly_smiling_face:

1 gillning

Jag missade men 3x optisk zoom är A72 enbart. Dock har A52 IOS. A52 5G enterprise edition finns dock för 4800 sek. Knox världens säkraste mobila plattform :slightly_smiling_face:

1 gillning

Det närmar sig sakta :slightly_smiling_face:

1 gillning

Märks att det inte är många Android användare här, endast @pao som håller låda i tråden.
Men jag är trogen Androidare så jag får väl vara din backup :slight_smile:

1 gillning

Gärna :slightly_smiling_face:
Fold 3 är jag mycket intresserad av

Kan inte säga att Fold intresserar mig alls faktiskt, å då är det inte för prislappen utan mer formfaktorn.
Tyvärr inte intresserad av en vikbar mobil…

Vilka Samsung mobiler intresserar dig undrar jag :slightly_smiling_face:

det är väl typ galaxy serien, har heller inte varit ett stort fan av plus och ultra modellerna. Då jag verkar vara en av få i denna mobilvärld som inte är professionell fotograf, då jag faktisk inte är intresserad av dessa super duper kameror med X antal linser i olika format och bredder. Jag knäpper lite kort på div lull lull i arbetet för att slippa anteckna samt nå enstaka foton privat.
Klart jag vill ha en bra kamera men behöver inte ha allt jag får idag, rör aldrig nå inställningar och fotar bara “enkelt” så dom får hellre antingen göra en med standard kamera för en billigare slant eller kasta in lite annat lyx och hålla priset.
Kan lixom inte fatta att alla ska ha en sån fet kamera som möjligt

1 gillning