Samsung lanserar två nya Galaxy-A

Från sajten:
image

I dag presenterade Samsung två nya Galaxy-telefoner, A53 och A33

Det är två telefoner med en lägre prislapp och som placerar sig i mellanprissegmentet.

Galaxy A53 5G leveras med ett fyrkamerasystem med en 64MP OIS-kamera samtidigt som den har en frontkamera, även kallad selfiekamera, på 32MP.

Kameran drivs av en ny 5mn processor som bland annat ska ge förbättrade nattbilder där 12 bilder slås ihop till en bättre bild. Även vid video så sänks bildhastigheten för att skapa mer ljus i bilden.

Porträttläget använder dubbla kameror för att kunna ge bättre djup och avgöra var konturen av objekt går vid porträtt.

Samsung A53 A33

Skärmen på Galaxy A53 är en 6,5″ Super AMOLED-skärm på 120 Hz medan Galaxy A33 har 6,4″ Super AMOLED skärm på 90 Hz. Allt skyddas av Cornig Gorilla Glass 5 och är IP67-certifierad. Samsung hävdar batteritid på upp till två dagar och snabbladdning med hjälp av deras 25W Super Fast Charging.

Galaxy-A serien kommer med Samsung Knox som förebygger data och informationsintrång. Även Secure Folder som betyder att data så som privata foton, anteckningar och appar krypteras digitalt. Båda enheterna kommer att garanteras upp till fyra generationers uppgraderingar av OS One UI och Android OS. Säkerhetsuppdateringar kommer ges i fem år.

Galaxy A33 5G rek. ca pris från: 4 290 SEK
Galaxy A53 5G rek. ca pris från 4 990 SEK

Galaxy A-serien kommer att vara tillgänglig på utvalda marknader i April och Galaxy A53 5G finns i två minnesstorlekar, 128 GB och 256 GB.

Pressmeddelande: Samsung

2 gillningar

Har dessa DeX? @pao ?

Nej tyvärr inte. S20 FE tror jag är den billigaste mobilen som har DeX, varjefall via kabel. Men i övrigt är det mycket mobil för pengarna. Lite bättre än A52s 5G som var en av de bästa mellanklass alla märken förra året

1 gillning

A53 ligger klockrent i pris medan kan tycka att A33 är lite dyr i förhållande. Oavsett lyfter Samsung A klassen ytterligare. 4 OS uppdateringar och 5 år säkerhetsuppdatering precis som S22 serien är inte illa

Jämfört med konkurrenterna på android sidan är det riktigt bra! Nu när stegen mellan åren inte blir enorma så tror jag att folk tittar mer och mer på just hur länge de får uppdateringar

2 gillningar

Håller med dig om det

Köpte A52 4G till mina barn i höstas för strax över 3000 kr per styck. Mycket prisvärda och dottern gillar sin Awesome Violet mycket. A52s och nu A53 är ju vassare på flera punkter

2 gillningar

vi jag blir lite sugen på en som andralure. kör min note10 som andralur just nu

Det är ju 120hz på A53 annars har ju den inga direkta funktioner som Note 10 inte har. A53 saknar ju optisk zoom och trådlösladdning. Men har ju nog bättre batteritid. Egentligen är nog frågan hur du använder andra luren?

Har en andra lure pga vissa länder som vi reser till har min operatör inte dataroaming med. Då brukar jag köpa ett simkort lokalt.

visst jag kan ha dualsim i min fold eller köra med 4g router. men tycker det är smidigare med en extra telefon.

sedan är jag en sådan som vill ha en reserv med mig av det viktiga.

1 gillning

A53 funkar nog kanon till det :slightly_smiling_face:

1 gillning

Får nog bli ett köp.

2 gillningar

Köpte en A53 till min far, spännande att se hur bra den är jämfört med de A52 barnen har :slightly_smiling_face: