Samsung lanserar smart högtalare som ser ut som en tavla

Från sajten:
image

Gillar du musik men vill inte att högtalarna ska synas? Då kan kanske den nya smarta högtalaren från Samsung vara något för dig.

Samsung Music Frame är en smart högtalare som ser ut som en tavla. Högtalaren kan fyllas med fysiska foton och bilder precis som vilken ram som helst vilket innebär möjligheter för högst individuella och kreativa lösningar. Ramen finns i nuläget i svart färg men senare i år lanseras separata ramar i vitt som kan fästas utanpå. Det går att koppla samman högtalaren med en Samsung TV och soundbar för ett förbättrat surroundljud.

Det finns även ett stativ om man inte vill hänga den på väggen och flera högtalare kan kopplas samman. Anslutning sker via Bluetooth eller Wi-Fi och stöd finns för Dolby Atmos och SpaceFit Sound Pro som finjusterar ljudet efter akustiken.

Rekommenderat pris för Samsung Music Frame är 4 999 kronor och mer information finns att läsa på hemsidan.

Källa: Pressmeddelande

1 gillning

Tycks inte ha AirPlay vilket måste ses som ett stort misstag. Hur kan de bygga en så pass dyr högtalare och sedan strunta i den stora gruppen Apple användare ?

Edit: Tydligen har den AirPlay, tur vi har @pao som hjälper oss Apple människor :blush:

Den har Airplay vad jag se

Där ser man :+1:

Kan bli snyggt ihop med deras Frame Tv, den som ser ut som en tavla när den inte används.

1 gillning

En nackdel med den tv:n är att man måste sätta den för högt upp på väggen för att den ska se ut som en tavla.

1 gillning

Dessutom är väl the Frame inte världens bästa TV om jag minns rätt

Den duger nog för kleti och pleti. Men man kan definitivt få bättre bild för pengarna om man kikar på något annat och inte har som krav att den ska vara en tavla.

1 gillning

Om man gömmer en sub i närheten kanske det räcker som komplement om man inte har allt för höga ljudkrav?

Jag skulle nog ha en soundbar och hänga tavelhögtalarna bakom soffan som surroundhögtalare.