Samsung Galaxy – tips & tricks

Vi är ju trots allt några här som gillar Samsung för att det finns så otroligt många funktioner och inställningar. Ofta hamnar funktioner från Samsung Galaxy direkt i Android. Ta tex Android 15 där en variant på Samsung Hemlig mapp är ett av de större nya funktionerna.

Här tänkte jag att vi kunde tipsa varandra om funktioner eller appar för Galaxy som är nyttiga men lite gömda :blush:

Först ut en Galaxy only app, finns på Galaxy store

Galaxy Enhance X

Mycket intressant bildredigeringsverktyg

Gjorde en 24h timelaps på min trädgård, lite kul :blush:

5 gillningar

En inställning som kan vara något man vill aktivera är Automatisk fabriksåterställning. Efter 20 försök att komma in i luren rensas den fullständigt

Inställningen hittas under Inställningar / Låsskärmen och AOD / Inställningar för säkert lås

2 gillningar

En inställning som jag försökt hitta och spenderat flera sekunder att leta efter är att efter man slagit pinkoden för att låsaupp luren så öppnar ddn utan att man behöver trycka ok... VAR är den setting???

Jag använder mönster i kombination med fingeravtryck. Vill du trycka OK eller inte när du låser upp. Jag som inte hänger med riktigt :blush:

1 gillning

:slight_smile: vill inte..

Till och med jag har hittat den inställningen. :nerd_face:

Fast på en iPhone. :joy::joy:

Du sätter en ny pinkod och avbockar att du vill trycka OK för att bekräfta.

1 gillning

Nej, på Samsung.

2 gillningar

Lysande @Zop

1 gillning

Min fru aktiverar flygplansläget när hon lägger sig och avaktiverar det när hon går upp. Men då slås inte WiFi på automatiskt, vet du var man aktiverar det?

Fick inte det valet

Verkar ju som att du är en ok kille. :joy::joy:

Det är på rutan innan där man knappar in koden på den Samsung jag kikade på.

Tror det har med detta att göra
När man är i Flygplansläge så beroende på om man stänger av och på manuellt så kommer mobilen ihåg inställningar

Inte på min

Googlade nu. Du måste sätta en pin med 6 siffror för att inställningen ska dyka upp.

Sedan kan du sätta en pin med 4 siffror.

2 gillningar

Byter jag till 6 så får jag alternativet. Och det funkar. Men byter jag tillbaka till 4 så funkar det inte... aja skit samma

Tack för hjälpen :heart:

2 gillningar

Så du väljer 5 klick istället för 6? :joy::joy:

2 gillningar

Försöker få in Apple AirTag på sambons S22 Ultra. Har laddat ner appen Spårarsökare men den hittar den inte verkar bara vara om en AirTag förföljer en. Finns det någon annan app eller måste man ha någon annan sorts av AirTag till Samsung?