Samsung Galaxy S23-serien ryktas se identisk ut med S22-serien

Samsung var ju först med rundade kanter och det började med S6 Edge. Då var det lite coolt att man kunde men inte direkt praktiskt. Många fick fel tryck. Men med S21 serien så gick Samsung all flat efter kunders önskemål. Note Edge var faktiskt en av mina favoriter när det begav sig :slightly_smiling_face:

1 gillning

jag tror jag aldrig fick fel tryck pga de rundade kanterna.

1 gillning

Inte jag heller, men sedan har jag alltid haft någon form av fodral

1 gillning

Brukade undvika fodral. Nu har jag ju inget annatval eftersom pennan är i fodralet :frowning:

Även om de runda kanterna var en snygg detalj så är det nog inget jag saknar.

1 gillning

Från sajten:
image

Det verkar som att Samsung kommer att presentera nya Galaxy S23-telefoner den 1 februari.

Läckaren Ice Universe twittrade ut skärmdumpar på inbjudan till eventet från Samsungs colombianska hemsida. Sidan försvann senare men det verkar onekligen som att det är då vi får nästa Galaxy Unpacked-event. Sidan nämnde inte specifikt att S23-serien skulle presenteras men det nämndes att vi kommer att få “träffa en ny Galaxy”.

Breaking!
Galaxy S23 series , February 1st! pic.twitter.com/ACKfp8hFLC

— Ice universe (@UniverseIce) January 7, 2023

Sedan är det ju tradition att Samsung visar upp deras nya Galaxy S-telefoner vid den är tiden på året. Det finns rykten om att Galaxy S23 Ultra kommer att ha en kamera med 200 megapixel. Det finns även starka rykten för att telefonerna kommer att drivas med Qualcomms Snapdragon 8 Gen 2 men vi Europa brukar få nöja oss med Samsungs egna Exynos-chip.

Vi lär få reda på om Samsung blir först med Snapdragon Sattelite – en funktion som liknar den Apple introducerade med iPhone 14. Nämligen att kunna kommunicera via satellit när mobiltäckningen sviker oss.

Via: The Verge

2 gillningar

Den stora grejen blir väl att vi i Sverige får Qualcomm istället för Exynos denna gång. Men i övrigt verkar det bli måttliga förbättringar. Kan inte komma ifrån känslan att Samsung slappnade av lite när Huawei försvann från scenen:

https://www.xda-developers.com/samsung-mobile-cruise-control-competition/

1 gillning

Man kan säga att Samsung kopierar Apple och kommer med en mindre uppgradering :slightly_smiling_face:

Va erkänner jag att Samsung kopierar Apple vart är världen på väg :wink:

2 gillningar

Frågan är om standard S23 är värt dubbla priset mot A54 som ryktas släppas nästa vecka. S23 Ultra är ju en annan sak :slightly_smiling_face:

Från sajten:


Det är två veckor kvar till Samsung håller sitt event men någon har redan råkat läcka ut all information om de nya telefonerna.

Vad som ser ut att vara äkta bilder från franska Samsung avslöjar alla detaljer om kommande Galaxy S23-telefonerna. Mycket av ryktena visar sig stämma till dessa läckta bilder och Galaxy S23 Ultra får en huvudlins med 200 megapixel, förbättrade mörkerfoton, 10x optisk zoom med OIS, Snapdragon 8 Gen 2 och ett batteri på 5000 mAh.

Bild: Sammobile

Även specifikationer för Galaxy S23 och S23+ avslöjar att dessa får en huvudlins med 50 megapixel, en ultravidvinkel med 12 megapixel och en telelins med tre gånger optisk zoom. Galaxy S23 har ett batteri på 3900 mAh och Galaxy S23+ ett på 4900 mAh. Galaxy S23 Ultra släpps med 8 eller 12 gigabyte LPDDR5 RAM och lagringsstorlekarna 256 Gb, 512 Gb eller 1 Tb.

Bild: Sammobile

Alla tre telefoner får en selfiekamera på 12 megapixel med stöd för videoinspelning i 4K HDR och bakre kameror har stöd för videoinspelning i 8K i 30 bilder per sekund. Det finns så klart fler smaskiga detaljer att hitta och om dessa bilder är officiella lär Samsung inom kort ha ett krismöte i Frankrike.

Bild: Sammobile

Via: Sammobile

2 gillningar

S23 och S23 Plus verkar vara nästan identiska förutom storlek. Ny design kring kameror. S23 Ultra 200mp nyhet annars rätt lika S22 serien förutom Snapdragon Gen 2 för hela slanten.

Förra årets bästa line up blir lite bättre :slightly_smiling_face:

Blir intressant att se hur de kommer att sälja. Ryktas bli dyrare i Europa jämfört med USA: