Sälja MBP 13” 2020 var?

Tjena. Var får man bäst betalt för att sälja sin MBP 13” 2020 16gb FÖRUTOM privat. Typ mResell eller liknande?

Tips mottages.

Har nämligen en space gray MBP 13” 2020 16gb Ram…. Som verkar bli till övers. Inte ens ett år gammal……

Jag som hatar att sälja saker gjorde det via mrresell och jag var så nöjd så jag gjorde en artikel om det:

3 gillningar

Ska kollas! Tack Atte!

1 gillning

Annars är väl Tradera det bästa :man_shrugging:t3:

Finns nog lite matnyttigt att applicera på en sån försäljning här: Här får du bäst betalt för din gamla iPhone

1 gillning

Jag ber om ursäkt men känner mig tvingad att korrigera här - du menar ”var”, inte ”vart”.

Edit: Korrigerat.

1 gillning

Hur äter man om ursäkt? :rofl:

2 gillningar

Haha, får skylla på iOS autocorrect :smiley:

Det kanske Tobias också gör. :joy::joy::joy::joy:

1 gillning

På två separata ställen? Tvivlar men visst är det möjligt :smiley:

1 gillning

Menar du att autocorrect bara skulle funka på det ena stället? :joy::joy:

Nej, men svårare att missa det på två separata ställen :joy:

För övrigt var min poäng mest att belysa det felaktiga användandet och inte att skuldbelägga. I detta forumet ser jag ofta den felaktiga användningen av detta ord så nu kände jag mig tvingat att säga till :smiley:

4 gillningar

@zinned fixat :wink:

1 gillning

Har sålt en del iPhone och iPad via dom. Har fungerat bra till 99%.
Skall sälja ett dubblettköp idag får se vad dom bjuder. Helt ny - bara lyft på locket för att kollat färgen. Har även adapter och Incase Hardshell till. Men det köper inte dom.

  • Apple MacBook Air 256GB M1, 8-core CPU, 7-core GPU Space Grey Modell MGN63KS/A
    Förlorar gör man alltid - men dom är seriösa. Alternativet är Tradera.

Tyckte de var snåla. Första värdering utan serienr mm. Bara config-värdering…. 8200. Kostade 18.000 ny :sweat:

Det var oväntat lågt. När jag gjorde en värdering hos dem för ett drygt år sedan på min 2015 mbp 15" så fick jag erbjudande på drygt 8 000:- inkl moms.

Dessutom gäller erbjudna priset bara den dagen. En dag senare kan det vara ännu lägre. Skriver man avtal gäller naturligtvis det priset. Tillgång och efterfrågan…… I mitt fall eftersom den är helt ny i kartong, finns ingenstans att förklara det. Kunde lika gärna vara begagnad. Dom tar ganska mycket när dom säljer en begagnad såg jag nu på deras hemsida. I mitt fall blir det Tradera och ett klipp för den som slår till.

1 gillning

Lutar åt tradera eller blocket…. Hade bara varit skönt att slippa det bökiga

De värderar min 16" för 41k till 11k :man_shrugging:t3::joy:

Tradera är smidigt, har sålt en hel del där och det har fungerat fint alla gånger utom en då en nöt ångrade sig efter ha vunnit auktionen.

Men i regel har jag fått mer betalt än jag hoppats och betalning har gått snabbt i smidigt. Motsatsen till Blocket där merparten som svarar på annonser är idioter.

Gissar att Intel-Mac kommer att rasa i andrahandsvärde då de flesta vill ha Arm.

Probably….