Safari kom precis i version 13.0 för Mac och just nu 13.0.1

Safari 13.0

Safari 13-uppdateringen innehåller funktionsförbättringar och ökar integritet, säkerhet och kompatibilitet. Den rekommenderas för alla som användare. Den här uppdateringen:

• Innehåller en uppdaterad startsida med favoriter, ofta besökta och senast besökta webbplatser.

• Varnar om ett svagt lösenord skrivs vid inloggning på en webbplats och hjälper till att uppgradera det till ett starkt lösenord.

• Gör det möjligt att aktivera bild-i-bild från ljudknappen i en flik.

• Aktiverar hopp direkt till en flik som redan är öppen från sökkompletteringslistan när webbadressen skrivs in i det smarta sökfältet.

• Lägger till stöd för autentisering med USB-säkerhetsnycklar på webbplatser som stöds.

1 gillning

Var beredda på att hämta hem nya safari-tillägg om ni installerar denna…
Mina add blocker och TrafficLight försvann + en till jag inte kommer ihåg ved den hette…

Kan tipsa om AdGuard som verkar skitbra så här långt… man får söka fram den i iTunes och inte leta bland Safari-tilläggen.

Och nu kom safari 13.0.1

Otäcka buggar i Safari Chrome, från MacWorld: Buggar i Chrome och Safari utnyttjades för att sprida skadliga annonser - MacWorld

Jag säger bara reklamblockerare! Antingen via addons eller hårdvara som t.ex. en liten RPi med pi-hole. Minns att pi-hole räddade mig när Spotify hade strul med reklam i sin klient. Säkert blivit räddad många gånger då jag surfar på ganska skumma sajter!

Japp, håller med men för dom som inte kör med Ad-blockerare, att dom kanske borde.

Två tillägg som är ett måste i mitt tycke är HTTPS Everywhere och uBlock Origin! NoScript är också bra. Dock kan den vara jobbig ibland. Men skyddar dig bra, och går att ställa in så den blir mindre jobbig. Den sista är dock bara för Firefox.