Så ser du nya Se upp för Jönsonligan

Nya Jönsonligan-filmen som skulle gå upp på bio heter "Se upp för Jönssonligan".

Då biograferna är stängda har C More köpt den i stället. C More erbjuder inte längre 2 veckors provperiod men en månad med C More film och TV kostar endast 109 kronor. Betydligt mindre än en biobiljett, ännu mindre till en familj. En bra framtid helt enkelt.

Alla länkar ovan är affiliatelänkar.

Om någon behöver 2 mån gratis C-more så har jag en kod. Den första som skickar PM mig ett PM får den.

Helt otippat klippte @Randomdude koden. :joy::joy:

Då kommer den tillbaka snart då :joy:

2 gillningar

Antagligen men jag sa till honom att jag inte tar tillbaks den om han öppnat den, då är det ju riskfritt. :joy::joy:

Någon som har sett filmen?

Alla yttranden jag har läst om den har varit mördande usel kritik, fullständigt bedrövlig.

1 gillning

Tyckte den var underhållande men inget mästerverk. En typisk ”3 av 5 i betyg”-film som hela familjen kan se tillsammans.

2 gillningar

Skulle ge den 4/5 faktiskt. Men man ska se den med ett öppet sinne och inte som en remake utan ett annat sätt att tolka “berättelsen”.

Ska tilläggas att jag hatar svensk film och serie.

2 gillningar

0,1/5 - visste långt innan jag såg den att den skulle vara skräp.

2 gillningar

Är den verkligen för oss? :slight_smile:

Ni såg den säkert utan att äta Fazer Gröna Kulor som tilltugg. Filmen är lite som dem förresten. Antingen älskar man dem eller så avskyr man dem (eller så är man bara konstig och äter dem med mögelost).

1 gillning

Nu måste jag köpa gröna kulor, finns de i trälåda någonstans?

1 gillning

Den gick inte hem hos oss iaf. Jag var den i familjen som kollade klart. Sambon somna efter 30 min och grabben på 13 gick därifrån efter ca 20 min.
Men finns säkert dom som tycker den är bra också men inte hemma hos oss😜

1 gillning

:heart: Pallar inte heller svenska filmer

2 gillningar

Gröna marmelad kulor är ju supergoda!:sunglasses:

Även dom med blandade smaker.

1 gillning

Den va sevärd, barnen uppskattade den och det är väl huvudsaken :slight_smile:

Satt och väntade på en cameo av Ulf Brunnberg, men det kanske var för mycket begärt :pensive:

2 gillningar

Den var hemsk att se… kändes som en barnfilm fast med vuxenspråk… ur usel!

Det är ju en barnfilm :joy:

Edit: Men visst, många referenser och skämt förstås ju inte av barn.

Jag tror den helt klart har svårt att hitta sin målgrupp.

1 gillning

Fast med det språket så vettefan om det skulle klassas som en barnfilm :joy:

1 gillning

Måste tyvärr gå på kritikernas linje, rent igenom usel skulle jag säga. Dålig handling (med undantag för den inledande kuppen som ändå hade en röd tråd), ovanligt uselt skådespeleri även från de ”etablerade” skådisarna och alldeles för lång. Alfredsson var regissör, tror dock han på sin höjd var med via zoom, för nån som regisserade skådisarna kan omöjligt funnits på plats vid inspelningen.

Det får nog vara rejält små barn om de ska uppskatta denna smörjan.