Så mycket drar vår hemelektronik

Mellan 25-30 kWh per månad verkar det landa på för mig.

Hemmakontoret drar mellan 0,15 och 0,2 kWh på en arbetsdag. Inte så mycket direkt

Består det av bara en mobiltelefon?

Det är mindre än mitt drar per timme.

Till tidigare diskussion om speldator, min drar ca 200W vid surf och runt 400W i några olika spel jag testade.
Ryzen 5800X3D, GeForce 2070 Super och Samsung G9 skärm.
Har inte mätt skärmen separat men har för mig jag läst att den drar runt 100W så har man en mer normal 24-27 " är det säkert mindre än hälften av det.

MacBook Pro 14” och en 24” skärm, billig acer.

1 gillning

Jag kollar vad som drar mest, koka vatten på spisen eller via vattenkokare. Dessutom är det premiär för min första YouTube Shorts.

7 gillningar

Så du har INTE en induktionshäll?

Nej, skrället vägrar gå sönder. Så jag har inte haft chans att byta.

1 gillning

Vet du hur lätta de är att spräcka? Allt har sin förklaring. :joy::joy::joy:

1 gillning

Det är inte bara mindre än mitt drar per timme, det är mindre än mitt drar i standby upptäckte jag.
30W standby är inte ok, strömbrytare av tills jag lokaliserat prylen som är skyldig (misstänker espressomaskinen, sladdarna är lite meck att få isär så mätning får vänta).

1 gillning

Tog drygt 13 år för mig att spräcka min.
Och det borde inte ens hänt, en tavla på spisfläkten blev nerputtad av spöke eller liknande, voltade runt kanten på fläkten så kanten på tavlan träffade hällen.
Hade knappt trott på det om jag inte varit hemma.

Troligtvis hade @esse löst det hela på 5 minuter genom att tappa ett objektiv på hällen och dubbelmackan var ett faktum. :joy::joy:

3 gillningar

Idag drog sambons arbete 0,16 kwh.

Jäklar det var större skillnad än jag hade gissat

Jag med!

Det är väl en riktig rejäl skillnad i elanvändning mellan stationär och laptop? Tycker dock också att resultatet var anmärkningsvärt!

Ja, absolut även om det finns laptops som drar mycket också.

På mitt hemmakontor har jag en 24" skärm, bärbardator via 65w nätagg och en magsafe-laddare inkopplad.

Då har vi kommit fram till speldatorn!

2 gillningar

Kan flika in med lite mer mellanklassgrejer, pojkens dator:
Ryzen 3600
Radeon 6600XT
24" 1080p skärm
220-250W i spel.

1 gillning

Delade lite här också :

Undrar vad detta drar totalt sätt, inbillar mig att produkterna inte är så hungriga ändå.