Så här kan den vikbara iPhone-modellen se ut

Från sajten:
image
Sonny Dickson

Nya bilder på en attrapp av Apples ryktade vikbara iPhone har läckt ut och visar vad som uppges vara den slutliga designen. Enligt läckaren Sonny Dickson kan modellen dessutom komma att säljas i endast vit färg. Bilderna stämmer överens med tidigare uppgifter om en bokliknande vikbar iPhone med 5,5-tumsskärm på utsidan och en 7,8-tumsskärm när den är uppfälld. Rykten pekar även på en tunn titanram, Touch ID istället för Face ID och dubbla kameror på baksidan.

First look at the iPhone Fold dummy unit. It doesn’t look like Apple will offer multiple colors, with white currently appearing to be the only option. What do you think? pic.twitter.com/olMzm6t6Ts

— Sonny Dickson (@SonnyDickson) June 7, 2026

Enligt uppgifter presenteras den vikbara iPhonen i september 2026 tillsammans med iPhone 18 Pro-modellerna. Priset väntas hamna över 20 000 kronor, vilket skulle göra den till en av Apples dyraste telefoner hittills.

MacRumors

Nej, så kan den faktiskt inte se ut :slight_smile:

När den viks ihop blir det skarpa hörn som är otäcka att ta på och gör hål i byxfickorna.

Ingen vacker syn direkt. Inget som hamnar på in inköpslista.

Tänkte exakt samma. Så där borde det inte bli.

Nja är ju rätt likt ZFold 7 i hörnen

Däremot ser den ju lite konstig ut med så pass runda ytterhörn men skarpa innerhörm

Apple är inte kända för att göra produkter med spetsiga hörn.

Pixel Fold har lite mer rundade innerhörn men ser lite udda ut med radie på båda sidor om skärmen

Ryktades det inte att Fold8 skulle komma i två versioner, en som ser ut som dagens fold7 och en som har mer passport format som iPhone Fold kommer ha?

Jo Fold Wide och även på sikt en ny Trifold. Då Samsung bygger den vikbara skärmen till Apple och kanske även är en stor partner när det gäller gångjärn så kommer det säkert bli som med skärmar till iPhone Pro idag. Dvs de följer varandra i utveckling
Samsung är ju trots allt världsledande på skärmar och vikbara skärmar i volym

Från sajten:
image

Apple verkar ha kommit en bit på sin första vikbara iPhone. Enligt uppgifter från TheElec så har Samsung Display nu fått godkänt på att starta produktionen av OLED-panelerna till den kommande modellen. Samsung ska vara ensam leverantör av skärmarna under de första tre åren och väntas leverera omkring tre miljoner paneler redan i år. Den vikbara iPhonen ryktas få en 7,8-tums huvudskärm och en yttre skärm på 5,5 tum. Även Touch ID, A20-chip och Apples eget C2-modem nämns i läckorna.

Priset väntas enligt tidigare uppgifter landa på runt 20 000 kronor.

Marknaden har längtat efter ännu dyrare telefoner.

Kommer nog sälja lika bra som Vision Pro.

Med tanke på att PRO Max börjar på 17' så är väl 20' inte mycket att ord om. Men jag håller med om att det är mycket pengar för en telefon.

Vänta bara på det nya priset på iPhone 18 Pro Max :blush:

Tycker man ser mer och mer vikbara telefoner från konkurrerande märken och de är ju också dyra. iPhone säljer bra, trots att den generellt alltid har högst prislapp.

Så jag tror nog att den kommer sälja bättre än Vision Pro.

Att sälja bättre än Vision Pro är inte svårt, den säljs inte i så många länder.

För mig ligger Pro Max redan över smärtgränsen. Ändå har jag köpt Pro Max efter Pro Max trots obefintlig praktisk nytta mellan 11 Pro Max och senaste 17 Pro Max.

Men nu får det räcka för mig. Orkar inte betala fullpris för samma telefon om och om igen. Får bli en instegs-iPhone eller en Nothing nästa gång jag byter.

En vikbar telefon ser jag noll nytta med. Köper mycket hellre en MacBook Pro för det priset.

Skulle ju se helt galet ut med runda innerhörn.

Då skulle ju skärmen få ett otroligt märkligt utseende utfälld.

Apple har, om den nu släpps ungefär så här, gjort en riktigt smart lösning.