Nya bilder på en attrapp av Apples ryktade vikbara iPhone har läckt ut och visar vad som uppges vara den slutliga designen. Enligt läckaren Sonny Dickson kan modellen dessutom komma att säljas i endast vit färg. Bilderna stämmer överens med tidigare uppgifter om en bokliknande vikbar iPhone med 5,5-tumsskärm på utsidan och en 7,8-tumsskärm när den är uppfälld. Rykten pekar även på en tunn titanram, Touch ID istället för Face ID och dubbla kameror på baksidan.
First look at the iPhone Fold dummy unit. It doesn’t look like Apple will offer multiple colors, with white currently appearing to be the only option. What do you think? pic.twitter.com/olMzm6t6Ts
Enligt uppgifter presenteras den vikbara iPhonen i september 2026 tillsammans med iPhone 18 Pro-modellerna. Priset väntas hamna över 20 000 kronor, vilket skulle göra den till en av Apples dyraste telefoner hittills.
Jo Fold Wide och även på sikt en ny Trifold. Då Samsung bygger den vikbara skärmen till Apple och kanske även är en stor partner när det gäller gångjärn så kommer det säkert bli som med skärmar till iPhone Pro idag. Dvs de följer varandra i utveckling
Samsung är ju trots allt världsledande på skärmar och vikbara skärmar i volym
Apple verkar ha kommit en bit på sin första vikbara iPhone. Enligt uppgifter från TheElec så har Samsung Display nu fått godkänt på att starta produktionen av OLED-panelerna till den kommande modellen. Samsung ska vara ensam leverantör av skärmarna under de första tre åren och väntas leverera omkring tre miljoner paneler redan i år. Den vikbara iPhonen ryktas få en 7,8-tums huvudskärm och en yttre skärm på 5,5 tum. Även Touch ID, A20-chip och Apples eget C2-modem nämns i läckorna.
Priset väntas enligt tidigare uppgifter landa på runt 20 000 kronor.
Tycker man ser mer och mer vikbara telefoner från konkurrerande märken och de är ju också dyra. iPhone säljer bra, trots att den generellt alltid har högst prislapp.
Så jag tror nog att den kommer sälja bättre än Vision Pro.
För mig ligger Pro Max redan över smärtgränsen. Ändå har jag köpt Pro Max efter Pro Max trots obefintlig praktisk nytta mellan 11 Pro Max och senaste 17 Pro Max.
Men nu får det räcka för mig. Orkar inte betala fullpris för samma telefon om och om igen. Får bli en instegs-iPhone eller en Nothing nästa gång jag byter.
En vikbar telefon ser jag noll nytta med. Köper mycket hellre en MacBook Pro för det priset.