Så här fungerar Intercom i Apple HomeKit

Från sajten:
image

Vid tisdagens keynote som hölls av Apple presenterades en ny funktion för att kommunicera med familjens olika medlemmar. Intercom är en lösning som gör att du kan skicka ett röstmeddelande med uppmaning om att äta middag, gå ut med hunden eller annat som behöver kommuniceras ut i hemmet.

Intercom fungerar med HomePod mini, AirPods, iPhone, iPad, Apple Watch samt CarPlay så en ganska mångsidig lösning med andra ord. Funktionen är integrerad i Apple HomeKit och åtkomst finns via en ny symbol i övre högra hörnet i Hem-appen.

Amerikanska hemsidan AppleInsider har publicerat ett videoklipp där de går igenom hur Intercom fungerar på deras beta-enheter.

Vad tror du om denna funktion? Kommer den att vara användbar eller blir det bara en funktion som finns men som ingen använder?

Källa: AppleInsider

Känns lite som Walkie Talkie till Watch.
Roligt att testa men används inte så mycket eller inte alls. :man_shrugging:

Min gissning är nog att detta kan slå ordentligt. Vad jag förstår på vänner och bekanta så använder många av dem denna typen av funktion i deras Google Home-produkter och tycker det är kanon.

Funktionen finns även på Google home…

Jag använder den i bland när jag är i källaren och ska säga något till ovanvåningen…

“hej Google, sänd ut, släng ner tvätten”

Funkar även från telefonen att skicka ut ett ljudmeddelande hemma, oavsett var i världen man är…

Aha… Såg nu att du redan skrivit detta… :laughing::+1:t2:

När sonen sitter på sitt rum och spelar så vore det bra att kunna vråla via högtalaren. Alltså, jag måste fortsätta vråla men han kommer höra det. Hoppas jag…:grin:

1 gillning