Så detaljrik är respektive skärmstorlek aka vilken skärms skall jag välja?

Till min Xiaomi skärm kör jag oftast min PC laptop men har även en Macbook Air 2017 som jag använder ibland.

Hade en Samsung UR590 3840x2160. Som chefen köpte av mig. :slight_smile:
Jag körde native upplösning på den fast skalade upp storleken till typ 120% för att kunna använda den ordentligt. Betydligt mer nöjd med Xiaomi skärmen.

Ja just det, du hade xiaomin:)

Varken din PC laptop eller Air har ju den upplösningen jagvharnpå min MBP 2020, vilket gör att det kan se lite grynigt ut på en 1440p skärm… men får helt enkelt prova hur just JAG upplever allt :slight_smile:

För smått? Men då menar du att du körde Windows utan scalning då?

Testade Windows i Parallels Desktop på min MacBook Pro i går. Windows har aldrig sett så bra ut. Efteråt kände jag mig dock så smutsig att jag blåste om hela maskinen.

4 gillningar

Precis. Körde jag native med 100% så märkte jag att jag fick sitta och zooma in på websidor osv. Fick skala upp till 120% innan det var användbart för mig :slight_smile:

Nä så är det givetvis, men skärmen är knappast grynig även fast det är 3440x1440p. :slight_smile:

Ok kanske inte grynig, men ej lika skarp som en retina då :wink:

Yes, men 100% är inte standard utan den ligger på 150% beroende på vilken skärm. Det är ingen meningen att köra 100%. Minns innan det fanns 5K-upplösning i Windows-världen och man installerade det på en Mac. Då var Windows vääääääldigt litet :slight_smile:

@Curiosity Det är jag som försökt få bort honom från 1440 på Macen - detta då jag upplever 1440-skärmar över 27 tum på Macen som alldeles för lågupplöst. Ser ut som en påse skridsko. På Windows fungerar det bra.

2 gillningar

Älskar din ärlighet. :wink: skridskor är inget för mig dessutom :wink:

Tjena (igen…)

Har nu (just nu) släppt tanken på 34” ultrawide då jag tror den kommer ha för kass upplösning, och även se blek ut i färgerna (jämfört med min retina) då jag bara kommer ha råd med en 3440x1440… så funderar på följande:

Alt 1: 2 stycken Apple Thunderbolt Display 27”

Alt 2: 2st ”billigare” 27” 4K skärmar

Vill ha bra upplösning, bra färgåtergivning som kan vara i närheten av min MBP 13” 2020

Kommer primärt användas till kodande och lite lättare designjobb… LOVAR ATT JAG SKA SLUTA OM MINA SKÄRMTANKAR NU :sweat:

Detta är bara ett stort steg för mig, och jag vill ej ångra mig…

ELLER… ska jag fortf prova en 34” ultrawide trots 3440x1440…??? :sweat::sweat::sweat:

2 gillningar

Vad i hela friden är det som händer @Tobias_Lehning ??

:stuck_out_tongue_closed_eyes::see_no_evil:. Får bli LG 27” 4k Ergo…… har bestämt mig nu ;).