Rykte: Apple slår på stora trumman nästa år med Apple Watch X

Jag tror dock inte dessa renderingar som finns ute liknar hur Series X kommer se ut.
Och jag hoppas jag har rätt för bilden ovan är inte speciellt lockande. Ser ut som en billig kopia av Watch.

hoppas hoppas !! ( har hoppats på den där designen 2 år nu !!)

Tycker den är för rund nu. Utom ultran

Skulle det ens funkar praktiskt. Känns som dom magneterna som får plats på den lilla enheten inte skulle hålla för drag och stötar.

Jag kan inte tänka mig att det håller. Och inte heller skulle kompassen gå att använda.

Jag är dels inte speciellt förtjust i "fyrkantig låda looken". Ser lite "billigt" ut.

Samtidigt som jag också tycker att skillnaden mot den nuvarande designen är liten, mycket mindre än vad vi ofta vill tro. När vi tittar på urtavlan så kommer inte skillnaden vara speciellt stor.

Det folk fastnar för är promotionbilder ur vinklar som vi aldrig kommer att se klockan från (IRL).

Min "idealdesign" är ungefär som nu men lite tunnare. Varje halvmillimeter ger effekt :slight_smile:

Helt med dig här. Hade dom gjort den tunnare men ungefär samma formfaktor som nu hade jag varit nöjd. Gillar inte det kantiga som många renderingar hoppas på.

Exakt så, tunnare och några snygga urtavlor så kunde det bli bra.

Tunnare är snyggt:

Yes. Det där gillar jag. :+1:t3:

Från sajten:
image

Om du är på jakt efter en större Apple Watch, kanske du ska vänta till hösten om du inte vill köpa den dyrare Ultra.

Enligt Mark Gurmans senaste nyhetsbrev för Bloomberg så kommer den större modellen av Apple Watch Series 10 att få samma 49 millimeters-skärm som Ultra. Utöver detta kan den få ett något tunnare chassi och ett nytt chip som kan bana väg för AI-förbättringar i framtiden.

Om du oroar dig över att behöva köpa nya armband så har Gurman goda nyheter: dina nuvarande armband kommer att passa de nya klockorna. Men det ser inte ut att hända något nytt vad gäller hälsosensorer. Apple sägs ha stött på problem med sina sensorer för blodtryck och sömnapné.

Även en ny Apple Watch SE är planerad till hösten enligt Gurman. Men den här gången sägs den vara tillverkad i plast för att hålla nere kostnaderna och kunna konkurrera med Samsungs Galaxy Watch FE, som kostar strax under 2 500 kronor.

Via: The Verge

Ja tack, det är det här jag gått och väntat på så fall!

så jaaa!!

Kul med större skärm.

Men trist med plast på SE

Då får vi hoppas på bättre batteritid också för X, då blir det ett köp.

Varför inte bara köpa en Ultra2 eller 3 on/när den kommer?

Tror att jag föredrar en tunnare klocka, men vi får se vad som kommer till hösten :slightly_smiling_face:

Måste säga att jag gillar ultran skarpt, dels batteritiden men även att den laddar så snabbt. Men den kommer få agera tränings-/friluftsklocka när jag börjar jobba igen. Då blir det ett riktigt ur

skulle de komma en x som ser ut som de bilder som cirkulerat ett par år så byter ja direkt ! så snygg :heart_eyes:
typ denna

lite edit : o bättre batteritid än förgående modell

Nja, inte i en sån färg iallafall. Har svårt för såna där färgglada historier, det känns lite som något som är anpassat till barn. Antingen svart eller silver/titan tycker jag det skall vara. Men om det blir aluminium på den, så är den inaktuell för mig oavsett färg. Min svarta S7 Aluminium såg ganska tråkig ut efter något års användning. Min Ultra har fortfarande efter ett halvår inte en skråma, varken i chassit eller på skärmen. Titan + Safirglas är en grymt slitstark kombo.

Hmm tycker fort att batteritiden är kass även på ultra. Kom igen när den håller en vecka :hugs::face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth::sweat_smile: