Ryggsäck från Targus får stöd för Hitta-nätverket

Från sajten:
image

Tillbehörstillverkaren Targus har presenterat en uppdaterad version av sin ryggsäck med stöd för Apples Hitta-nätverk. I samband med detta meddelas också att man fått en utmärkelse från CES.

Inför kommande elektronikmässan i Las Vegas nästa år, CES 2022 meddelar Targus att man fått en utmärkelse. Det är deras ryggsäck Cypress Hero EcoSmart Backpack med stöd för Apples Hitta-nätverk som får en CES 2022 Innovation Awards Honoree. Ryggsäcken är utrustad med en spårningsmodul som låter dig finna den via “Hitta”-appen från Apple. Detta innebär att du inte behöver en extra AirTag för att spåra din ryggsäck via din iPhone, iPad, Mac eller Apple Watch.

Targus CES 2022

Cypress Hero EcoSmart Backpack lär med andra ord fungera precis som vilken AirTag som helst där du kan lokalisera denna om den kommer bort. Enligt uppgifter från Targus rymmer den upp till 16″ stora MacBook Pro samt en hel del annat som behövs på väg till eller från arbetet. Vid tillverkningen har man använt sig av material från, motsvarande 26 vattenflaskor som återvunnits vilket är en trevlig gest mot miljön och hållbarhetstänket.

Ryggsäcken ska börja säljas kring våren 2022 och priset är i nuläget inte känt.

Källa: MacRumors

Känns nästan lite onödig… Lättare att lägga en tag i den rygga man har och gillar?

2 gillningar

Där fick de innovativa grabbarna sig en käftsmäll. :rofl::rofl:

3 gillningar

Men erkänn det är en jäkligt märklig produkt

2 gillningar

Ännu märkligare att den fått pris. Kanske kan något mera än Air Tagen?

grejen med vissa laptop ryggor är att de inte är gjorda ergonomiskt och inte är gjorda att bärasrunt flera timmar om dagen… så passar inte mig.

Jag har en northface rygga som är är grymt bra…

Hitta-nätverket låter för övrigt som ett kriminellt gäng.

2 gillningar

Det är snarare ett bevis på att det finns för mycket priser. Rätt värdelösa prylar brukar få Red Dot Design Award. Till exempel Com Hems slöa digitalbox.

Targusryggor skickar ut lite samma vibbar som bältesväskor för mobiltelefoner…

2 gillningar

bältesväskor är ju skit coolt…

Vilken har du? Letar själv efter en bra, men är superkräsen.

Bältesväskor är kung. :joy::joy:

2 gillningar

Varför är jag inte förvånad att du har en. :joy:

2 gillningar

Har den på jobbet, perfekt skydd för telefon när man har den i sidofickan på benet.

Var är det för fel på spräckt skärm? Så lever jag mitt liv…

1 gillning

denna

grymt nöjd

Jag ser dåligt ändå så en spräckt skärm går bort. :joy::joy:

Svårgissat. :slight_smile:

1 gillning

Trodde du hade denna:

1 gillning

jo namnet på väskan har nötts bort för många år sedan.

1 gillning