RolexJockes humortråd! (2022)

6 gillningar

Ovanligt bra grammatik på den skylten. :joy::joy::joy:

1 gillning

Apropå grammatik och skyltar. Fick mig att tänka på denna klassiska skylt i Malmö. Tyvärr finns varken butik eller skylt kvar…

2 gillningar

Jag bodde granne med mannen som hade butiken. Han och hans fru bodde två våningar under oss på Jörgen Ankersgatan i Malmö.

Det bästa var att han hade skrivit en lapp på vindsdörren där det stod ”vet ni!! Stäng dörren”

1 gillning

Ska börja använda det här: Vet ni!! Håll er till rätt tråd.

Nostalgi! Den flyttar man inte bara runt så där lättvindigt! Men det vet väl du inget om. Du var inte ens påtänkt när nostalgin var som bäst!

”Och jag som aldrig gillat nostalgi” för att citera den där Kent-låten.

1 gillning

:sweat_smile:

7 gillningar

4 gillningar

Håller med dig i allt du säger, med gruppens motstånd vill jag även inkludera tystnad och att titta bort från individer som beter sig illa. Det ska väcka skam. Om du säger något opassande på en fest och alla blir tysta kommer du känna skam och bli tyst. Argumentation kan stundtals vara en signal att det är okej att säga det som sägs bara att jag inte håller med.
Vi får lägga vårt hopp till ökad utbildning.

1 gillning

Väldigt intressant. Det där måste jag smälta lite. Det innebär ju att “Den yttersta tragedin är inte de onda människornas brutalitet, de goda människornas tystnad.” bör kompliceras lite… Ett av världens mest citerade tal… Stort.

1 gillning

Aldrig, inte jag. :joy::joy::joy::joy:

Förortssäck säljes

Använd ngr ggr bara.

272466469_1080007112850549_2396483146632441071_n

2 gillningar

Det gäller att dö med stil.

1 gillning

Adidas revär is the shit. :joy::joy:

1 gillning

Varje gång jag och @Thor är i osynk om aktiviteten här på bygget.

2 gillningar

12 gillningar

Fan jag har fått ryggskott och är lite orolig då jag hört att det kan vara dödligt. Det säges att Olof Palme dog av det. :joy:

5 gillningar