Roborock S6 konfunderad av matta

Jag har satt upp en no-go zon för min S5:à för att skydda kablar till min tv-bänk. Aldrig några problem att råkar gå för nära.

Nej precis! Men tänkte sätta upp något ”skydd” så den tar emot när den kommer dit, så släpper jag sätta No go zoner sen :+1::muscle:
För när den scannat så går den ju bara till dit skyddet varit o klart

Hur ofta städar era ? Varje dag?

1 gillning

3 dagar/vecka + när jag känner för det.

2 gillningar

2-3 gånger i veckan.

1 gillning

Nej, dammsugaren uppdaterar kartan när den kör, då de flesta hem i någon mån är dynamiska och de flesta vill att dammsugaren automatiskt ska kunna hantera att förutsättningarna inte alltid är exakt samma, t ex att köksstolarna inte alltid står på exakt samma platser eller att dörrar ibland är stängda eller öppna i olika grad. Tar du bort listen kommer dammsugaren nästa gång “upptäcka” ytan under tv-bänken och köra in där. Därav finns funktionerna för no go-zoner och virtuella väggar, där man vill att dammsugaren aldrig ska köra. Dock tycker jag att du verkar övertänka detta väldigt mycket. :slight_smile:

På bottenvåningen kör jag normalt min dammsugare dagligen, efter att alla lämnat hemmet (har skapat en automation som gör att dammsugaren drar igång efter att larmet aktiverats i borta-läge). På övervåningen blir det ca 1 gång/vecka, då det blir mer smuts i kök och entre på bottenvåningen samt att det är betydligt mer belamrat med leksaker på golvet på övervåningen, vilket kräver tjat och manuell hantering.

3 gillningar

Nja övertänker vet jag inte om jag gör men pallar inte köpa en pryl för x antal tusen kr och varenda gång jag kommer hem så har den dragit ut kablar osv jag måste dra tillbaka

Men då vet jag mitt o Jockes koncept inte håller, då är det bara No-Go isf
Otroligt stort tack för din feedback @marges

Jag behåller frugan vilket verkar vara minst bekymmersamt. :joy::joy::joy:

1 gillning

Det jag menar är att det inte är något stort problem, jag gjorde inga särskilda åtgärder i mitt hem i samband med att jag skaffade roboten. Har hänt mig en gång sedan jag skaffade roboten för ett år sedan att den trasslat in sig i en kabel, det var en tunn kabel till en julbelysning som den lyckades fånga in med sidoborsten och fastna.

Annars har det aldrig hänt och jag har inte jättehård diciplin på mina kablar, även om jag av redan innan roboten försökete hålla golvet fritt från kablar. :slight_smile:

2 gillningar

Men mycket dyrare! Inte en engångskostnad där inte…

1 gillning

Inga problem om de är korrekt programmerade. :joy::joy::joy:

Vad kostar det att få tanten programmerad?
Jag har iofs en väldigt lång lista med options jag vill få in :innocent:

Det beror helt och hållet på vilka options som det syftas på, oftast går det inte ihop sig om man lejer bort jobbet. Det blir mest hållbart om man gör det själv. :rofl::rofl:

Sant !
Får skylla mig själv har inte ens fått ihop en grundkonfiguration efter 20 år :laughing:

1 gillning

Ja den är svår att skylla på någon annan. :rofl::rofl: