Roborock S6 konfunderad av matta

Tänkte du bara packa upp den i hallen, köra igång den och gå på bio? :rofl::rofl::rofl::rofl:

1 gillning

blir lite svår då biosalongerna inte är igång nowadays … så svaret på den frågan är Nej
men visst , logiskt sett kanske den måste gå en runda för att scanna av hela lägenheten ja
så antar väl jag får sitta hemma o titta på när skiten gör det , så jag kan bära/ta bort den från alla ställen den inte kan/får köra på , pga sladdar osv

Det är väl bara att skaffa lite lister t e x och blokera där den inte får gå första gången så minns den ju det utrymmet som du gett den. Då behöver du ju inte ställa in no go’s efteråt utan bara ta bort listerna.

1 gillning

jo det är ju visserligen ett alternativ faktiskt, ganska mkt att blockera men
får la försöka sätta någon jäkla bräda eller så framför tvbänken exempelvis så att den inte går in där under, hmm ja , tack för iden !

Så här har jag löst kabelproblem
bild

5 gillningar

Har inte gjort något åt min kabeldragning sedan jag skaffade roboten. Kablar som ligger längs golvet är ett hinder även vid manuell städning och något man bör undvika oavsett.

nja inte riktigt på samma sätt , inte för mig iaf.

@bjorsi
kanonlösning om man har lite tunnare kablar helt klart!
dock har jag två riktiga tjockingar och på ett ställe svänger det runt ganska så gött (vilket gör det hela lite “meckigare” sätta i kabellister) och bakom/under tvbänken ska vi inte tala om , men där kan jag lätt bara sätta upp något som gör att den inte går under första gången , sen fattar den ju resterande gånger.

Tex:
bild

Den där är ju inte helt lätt att fixa men det finns ju ihåliga lister som man kan gömma kablar i, alternativt att ta loss befintliga och köpa en billig överhandsfräs och göra plats.

1 gillning

Den vita sladden till vänster är en grendosa med 6 uttag som går till tv-bänken. Så allt kopplat där

@RolexJocke
Orkar inte trixa för mkt, kommer bo här kanske ett år till som det ser ut just nu
Kan iofs bara sätta en list som går rakt över där så att den inte går in där, samt att den kommer låta sladdarna vara både åt vänster och höger

@bjorsi Frågor på det ? Haha
bild

Dom där kablarna tror jag inte kommer ställa till med något.

1 gillning

Jag känner ironin haha
Nej men den kommer inte gå under tv-bänken, ska sätta upp något där första gången
Mer orolig för dom andra kablarna jag la upp bild på

Använd buntband :slight_smile:

1 gillning

Aah tänkte jag skulle prova det faktiskt
Dragit mig från att göra det för ibland behöver man trixa om lite
Som sagt just dom e jag inte så oroad över
Mer dom som löper vid utgången till balkong osv

Nä det var faktiskt den andra bilden jag kommenterade, vid dörren. Så ingen ironi denna gång. :slight_smile:

Kommer den inte under TV bänken är det ju riskfritt annars sätter du en list vid de benen som är närmst väggen så kan den ju hålla rent under bänken utan problem.

1 gillning

Du kan ju även skruva fast en tavellist eller kabelgömma på baksidan av bänken för kablarna så de kommer bort från golvet.

1 gillning

Precis lite så jag tänkte, med lägga vid bakre benen
Men räcker jag har den där första gången va, när dom ritar upp?! Sen kan jag ta bort skenan när det är klar med kartläggningen ?

@katho
Du tror inte den kör in där sen drar ut kablarna osv ?!

Nä tror det är lugnt, den är ganska snäll tycker jag.

Det borde ju räcka när du lär in den, sen ska den ju hålla sig inom det området.

1 gillning