Rivian har presenterat de kompakta elbilarna R3 och R3X

Från sajten:
image

Rivian överraskade med två nya elbilar – R3 och R3X – som utlovar kompakt design med överraskande utrymme och prestanda.

När Rivian avtäckte sin elbil R2 så överraskade de med två mindre modeller – R3 och R3X. R2 börjar inte levereras förrän andra halvan av 2026 så R3 och R3X ligger ännu längre framåt i tiden. R3 beskrivs som en kompakt crossover, erbjuder en hjulbas på 2800 mm och en acceleration från 0 till 100 km/h på under tre sekunder för den mest kraftfulla varianten.

Rivians grundare betonar bilarnas dynamiska egenskaper och deras förmåga att kännas större på insidan än vad deras yttre dimensioner antyder. Den har en räckvidd på upp till 500 kilometer, snabbladdning från 10 till 80 procent på under 30 minuter, kombinerat med praktiska lösningar som en delbar bagagelucka och flexibel säteskonfiguration. R3X-modellen tar det ett steg längre med robustare design och terränganpassning.

Via: Allt om elbil

Galleri

Trevligt med en elbil som ser ut som en bil och inte som ett rymdskepp eller en hal tvålbit.

Är det bara jag som får lite känsla av Vaz Niva?

7 gillningar

Precis vad jag också såg :slight_smile:

1 gillning

Det är ju lite 80-tals retro i designen. Även i den korta pr-filmen med diabilder :laughing:

Samma tanke här!

Den liknar väldigt mycket Ioniq 5 sett från sidan.

Tycker det ser ut som en blandning av en gammal Range Rover och en Honda E. Fast jag gillar designen. Rivian verkar rätt schyssta.


villhöver!! , typ en av dom snyggaste elbilar ja sett !!

2 gillningar

Både med denna och Ioniq 5 far mina tankar till Lancia Delta.

3 gillningar

Lancia Delta HF integrale är en sjukt cool :nerd_face:

3 gillningar