Rimlig försämring av batteritid för Apple Watch Series 6

Jag har en Apple Watch SE senaste modellen med 100% hälsa. Klarar mig 2 dagar med den utan laddning om jag inte spelar golf eller padel. Då behövs det stödladdning dag 2.

Satan i gatan vad jag är nöjd med min klocka, har några komplikationer för Home assistant och övervakning av Plex direkt på klockan och det är sjuuukt smutt. Walkie Talkie funktionen använder frugan och jag rätt ofta också istället för att skrika genom hela huset.

Förmodligen det köpt jag kommer ha använt mest av allt det här året!

4 gillningar

Ja det är inte omöjligt. Jag har dock samma laddare både till mobilen, klockan och airpodsen, så det gör ju det hela lite svårare.
Men mobilen jag har brukar ha 50-60% kvar framåt kvällen så om man hade startat morgonen med 80% så ska jag ju ändå klara en dag.
Gillar tanken på att det skulle kunna minska slitaget på batteriet.

Angående Apple Watch så har jag fortfarande en gammal 3:a som är lastgammal. Men det står på 94% batterihälsa och det är sällan den är under 60% när jag går och lägger mig. Ofta är den på 70-75%. Tränar jag så brukar den gå nedåt 50%.

1 gillning

Har för mig att jag någonstans läst att batteriprocent på gen3 är opålitligt. Kan det vara @Zop som skrev det?

Jag är oskyldig.

Ja den (batterihälsan) är nog rätt opålitlig, har för mig att den stod på 100% rätt länge.
Men samtidigt så håller batteriet bra på dagarna.

Var hittar ni batterihälsa på klockan? Letar men hittar inget på min :man_shrugging:t3:

På klockan.
Inställningar > batteri > batterihälsa

Jaha, letade i appen på telefonen :man_facepalming:t3:

84%, en series 6 sen släpper av den

Det misstaget har jag gjort mer än en gång :smile: