Revolut dyker upp i Apple Pay

“Passuppgifterna” de lämnar du så fort du flyger någonstans utanför schengen, de är inte sååå svåra att få tag på.

1 gillning

Eller hur, ibland kan dom ju sitta och glo länge länge på passet, dom skulle lätt kunna fota de… men jag inbillar mig att dom gillar min bild bara :heart_eyes::smiling_face_with_three_hearts:

1 gillning

I många länder är det automatiska kameror som läser av passet och matchar med ditt ansikte.

1 gillning

…men inte nödvändigtvis med en ytterst ansvarig som har direkta kopplingar till Ryssland :slight_smile:

Jag väljer att lita på att banksekretessen i detta fallet.

Helt ok.

En annan fråga, hur kopplas detta Revolut-kort till ditt konto i befintlig bank? Eller är det ett konto hos Revolut man skapar? Är det möjligt att lägga till samma kort för Apple Pay i sambons telefon om det t ex är ett gemensamt konto?

Visst är det också ett debit och inte kreditkort?

Du kopplar inga konton till befintlig bank. Du får ett konto i SEK som standard, sen kan du själv lägga upp konton i andra valutor om du vill ha det, och det vill man för att slippa valutaväxlingsavgifter. För att få in pengar på ditt Revolutkonto kan du dra dom från ett befintligt debit/kreditkort hos annan bank, eller göra vanlig utlandsbetalning till kontonas IBAN-nummer från annan bank.

Revoluts kort är debit och om man ska vara noggrann så räknas det som ett “prepaid” som bara fungerar när kortterminalerna är online för att inte kunna dra mer än vad som finns på ditt konto.

1 gillning

Så i praktiken för de med befintliga bankkonton hos svenska banker så kan de fortsätta med dessa och belastningen som sker mot deras Revolut-konto dras omedelbart (?) från det konto de själv har ställt in att det ska dras ifrån?

Betalar du med Revolut-kort så dras det direkt från det av dina konto hos Revolut med samma valuta som du gör köpet i.

Det är inte som Klarna där du kopplar det till annan bank.

Pengarna dras direkt från ditt Revolutkonto, det måste du själv ladda på med pengar från din bank eller med ditt bankkort. Ungefär som ett kontantkort.

Förövrigt kan jag säga att jag fått möjligheten att dela ut tipslänk som ger gratis frakt av kortet, skicka PM om ni vill ha det så slipper ni betala fraktkostnaden av kortet.

Fick kortet idag, riktigt sexigt :heart_eyes:bild

4 gillningar

Jag signade upp förra veckan med tog bara ett virtuelt kort. Vad är fördelen tycker du med ett fysiskt också?:thinking:

Det här är ju metal- varianten som ger lite fördelar om man reser mycket så mest därför!

1 gillning

Som @Marcus_Attefors säger så är det bra på resor. Alla ställen tar inte heller NFC, du får reseförsäkring även om du köpt resan på annat kort, cashback och lite annat.

1 gillning

Vem står bakom dessa kort egentligen? Blir lite skeptiskt…

nej Markus…det är inte ett sexigt kort

Någon som skulle kunna ge lite information om hur man knyter sitt virtuella Revolut-kort till ett konto i valfri svensk bank?

Eller rättare sagt, eller vad @Yoke skrev ovan, hur man kopplar sitt Revolut-konto till ett konto i valfri svensk bank?

Detta så att effekten blir att man blir debiterad på sitt befintliga konto i sin svenska bank och inte behöver ha pengar på ett konto hos Revolut.

Du kopplar inte Revolut till något konto i annan bank, vill du ha så får du skaffa Klarna.

@Yoke

Jag försöker bara få grepp om möjligheterna med Revolut.

Som jag förstår det så finns det då absolut ingen som helst fördel att skaffa Revolut-kortet om man t ex redan har tillgång till Apple Pay genom Nordea…? Ja, förutom att man slipper den lilla summan som Nordea tar för att man har konton hos dem.

Fick enligt tidigare diskussioner för mig att det fanns stöd hos Revolut för att kunna koppla sitt kort till befintlig bank, så vid alla betalningar med Revolut-kortet så belastades mitt konto i befintlig bank.