Revolut dyker upp i Apple Pay

Från sajten:
Revolut dyker upp i Apple Pay | Teknikveckan


image

Fin-tech-utmanarna Revolut ser ut att börja stödja Apple Pay och nu har i alla fall deras Visa-kort dykt upp på rätt plats i iPhone.

Hos Revolut kan du välja Visa-kortet som virtuellt gratiskort, som ett av Premium-alternativen men om du väljer det högsta abonnemanget så är det Mastercard som gäller. Uppdaterat: Även Mastercard fungerar.

Revolut ställer sig bredvid American Express, Edenreds och Sodexos matkupongkort, Klarna, Monese, Nordea och ST1 att stödja Apple Pay i Sverige.

Sedan ett par dagar tillbaka fungerar Revoluts båda kort även i Google Pay.

Läs mer och skaffa kortet via Revolut.

Tack till Keng.

Uppdaterat: Av allt att döma fungerar det inte för alla. Enligt rykten skall det gå officiellt online i slutet av juni.

Uppdaterat 2: Det verkar som att kortet måste vara utgivit innan September 2018 för att det skall fungera. Källa.

Uppdaterat 3 Nu fungerar det för alla!

3 gillningar

Trevligt, aldrig hört talas om visserligen… Är det något att ha?

Vi håller på att testa för närvarande men i grunden är det ju ett kreditkort som alla andra :slight_smile:

1 gillning

Verkar inte att få in i Apple Pay?

1 gillning

Har du redan signat upp dig?

Yes

För mig fungerar det att lägga till när jag ändrade region från Sverige till UK.

Haha but why ?..

För att det går!:joy:

1 gillning

Vart gjorde du det?

Haha :joy:, men räcker de inte me en …

Detta kort ger ju faktiskt cashback, försäkringar och loungemöjligheter och mycket mer. Så för min del blir det ett byte från Klarna som ger mig absolut noll =)

Uppdaterat nu med att det bara är kort som är från innan september 2018 som fugnerar.

Lite skumt att äldre funkar men inte nyare???

Ok , ja kör ju St1 o amex på resor och stora köp …

1 gillning

Ah! Så även gratiskortet kommer fungera med Apple Pay i juni?

Är det kortet man lägger in i Revolut som ska vara äldre än september 2018 eller måste man ha skapat kortet i Revolut som ska vara skapat innan september 2018?

Vad jag förstår, handlar det om i vilket land kortet är kopplat till. Tidigare har Revolut gett ut alla kort i UK, men när de lanserade Revolut Metal (slutet av augusti 2018) började de knyta korten till de land man bor i. Mitt första kort har UK som location och funkar med Apple Pay, medan mitt metal- och premiumkort som har Sverige inte fungerar att lägga till.

1 gillning

Under regionsiställningen - How to Change the Region of an iPhone (with Pictures) - wikiHow

Rigorös identitetskontroll. Jag försökte regga mig nu men har ju inte allt de frågar efter tillgängligt. Utöver att de debiterar en 100 kr vid uppstart, som man så klart sedan ska ha tillgång till, så måste man ta bold på körkort OCH pass i appen som sedan uploadas till dem.

Flertalet varningsflaggor har rests hos mig…

1 gillning