Renoveringsprojekt - toalett i tvättstugan

Har en med våtrumsbehörighet så försäkringar och sånt ska gälla

Gott, samma här. Gör så mycket jag kan/får själv och låter folk med behörighet sköta resten. Polaren anlitade en utan behörighet, kostade honom 200K att fixa en vattenskada i sitt kök och grannens tak.

1 gillning

Ja, den vill man inte riskera. Gör det man klarar av själv och resten får såna som har det som jobb göra. El, fuktskydd osv

1 gillning

Exakt, det kan vara många sparade slantar. Sen blir förhoppningsvis sakerna korrekt utförda.

1 gillning

Absolut! Aldrig bra att vara dumsnål. Straffar sig nästan alltid

1 gillning

Sätter renoveringstapet så man slipper spacklandet bild

7 gillningar

Första strykningen avklarad bild bild

6 gillningar

bild

5 gillningar

Elen är på plats och även bänkskivan, vasken och tvättmaskinen. Förhoppningsvis ansluts den imorgon då det börjar bli fullt i tvättkorgarna här hemma. Skåpen levereras först på torsdag.

bild

7 gillningar

Riktigt snyggt börjar det bli!

Tackar!

Äntligen är tvättmaskinen inkopplad igen, tycker dock hantverkaren verkar lite aggressiv. Tur man känner honom :rofl:

6 gillningar

:sweat_smile:
Vad är det för lim som används till att montera toastol?

Brukar vara vanligt silikon.

Ja, precis som @RolexJock säger . Så slipper man att borra hål i tätskiktet.

Börjar närma sig färdigställt. Tyvärr skickade Elgiganten fel luckor och gångjärn till överskåpen så det dröjer lite till innan de är på plats
bild

11 gillningar

Hur går det med överskåpen? :slight_smile:

Luckorna är på plats!!
Tog ca tre veckor att få kontakt med någon på köksavdelningen på Elgiganten. Trots att jag körde till Lund för att kunna beställa luckor och gångjärn. Dessutom otaliga samtal till kundtjänst. När jag väl fick beställa nya luckor som öppnas uppåt fanns inte de i det måttet som var på väggskåpen. Fick göra en specialare och använda de luckor som egentligen ska öppnas utåt och modda dem lite. Men nu är luckorna på plats. Men när det är dags att byta kök kommer jag inte att handla det av Elgiganten/Epoq.

2 gillningar