Jag hade ju kört 2 eller 3, men jag är ju inte klar än med vår renovering så
Att slänga dit ekparkett går fort och du får ett stryktåligt golv som ändå känns varmt mot för laminat. Grangolvet är ju charmigt men troligen aldrig tänkt att se dagens ljus, samt massa spikhål att lägga igen?
Vi valde ju gran, men de har ju sina nackdelar, typ att det är mjukt mot för ek, även om jag älskar det med lite vit Osmo på
Alternativ 4: Heltäckningsmatta på laminaten är inte ett alternativ? Det är väl något helt annat idag än de som lades för 40-50 år sedan? Har ingen erfarenhet själv men tycker mig se på olika ställen att det är mer vanligt nu igen.
Är det inte lite av en budgetfråga också? Har jag pengarna och det inte tränger ut andra saker så skulle jag köra på 2, men finns det andra hål att stoppa pengarna i så skulle de bli 1.
Vet faktiskt inte hur grangolvet ser ut under. Spikhålen från masoniten löser sig nog med en slipning.
Men går fortare att lägga ekparkett än att slipa och behandla undergolvet i gran.
Som sagt är nuvarande laminat helt ok och bara 2-3 kvadrat kommer synas pga matta och säng. Samtidigt är det lättare att byta golv nu när rummet nästan är tomt, än när det är tapetserat och en 180-säng står där