Har en Roborock S8 MaxV Ultra och saknar den där doften av såpa när den har moppat golven. Roborock själva skriver att man inte ska ha i såpa i tanken utan enbart använda deras medel som ska vara anpassat för maskinen.
Nu till min fråga, är detta bullshit? Känns helt orimligt att betala närmare 200 spänn för 200 ml rengöringsmedel. Hur gör ni med era robotar?
Jag har QRevo och jag häller i lite golv rengöring som som luktar gott.
Jag testade först lite såpa, men det satte snabbt igen filtret som hämtar vatten så den körde tomt ett antal gånger innan jag förstod att det blev lite dåligt moppat.
Drar liv i denna.
Har en Dreame MOVA E30 Ultra. Överlag nöjd med dammsugning och de roterande mopparna. Den har ingen vattentank, men inställd i app att var 5kvm återgå till basstationen för att fukta upp mopparna.
Kör nån kapsyl grönsåpa i 5L tanken i stationen, men känner som @Marcus_Attefors att fräscha, rena doften uteblir
Läste det @Bulldog76 skrev om att såpa satte igen tanken (?).
Har nån knäckt en bra blandning, eller tips på rengöring?
Funkar och sätter inte igen filtret. Men om vattnet står länge så blir det en beläggning ändå som gör att filtret kloggar igen lite, men det gäller även när man inte har rengöring i det.
Har pratat med Roborock om det och de rekommenderar inte att köra något rengöringsmedel som löddrar. Jag har beställt Roborocks egna medel nu så får jag köra med det.
Säkert extra dyrt,eller.
JAg häller i ganska lite och gör det när behållaren är full så det inte löddrar, tycker den jag länkade de till inte löddrar nämnvärt. kanske ska göra ett litet minitest