Renault ”Laban”

Är det "kör Renault och bli belåten se naturen genom plåten" du menar :slightly_smiling_face:

1 gillning

Renåå. en sitter i & två puttar på. :joy::joy:

2 gillningar

Har bara kört en Renault i mitt liv och den hade paraplyväxel :slightly_smiling_face:

Laban?

Japp 4L. Dessa och R16 är man uppväxt med och fick sin "utbildning" på. Riktiga skitbilar men när man kunde dessa var allt annat lät. :joy::joy:

4 gillningar

Det var en Renault 4L som min mor hade. Körde till mitt sommarjobb och vänster framhjul explodera så jag hamnade i en potatisåker. Klev ur bilen och gick fram till potatisekipaget som tog upp potatis. Jag sade, Jag körde tyvärr ut i er åker, de svarade småleende, det såg vi. Men de var hjälpsamma att byta hjul och bogsera upp mig :slightly_smiling_face:

1 gillning

Spöket?

Ja hemska bilar.

Vi va 6st i en sådan med packning... skulle till Landsort och kampa... va allt annat än kul :slight_smile:

1 gillning

Kallas för Laban.

2 gillningar

Okej, där lärde jag mig något nytt. Tack :blush:

1 gillning

Oftast satt det en sådan här på bakluckan. :joy::joy:

www.dekaltrim.nu

4 gillningar

Tror jag faktiskt inte att vi hade. Men hade en bildlärare (teckning på den tiden). Ritade man en sådan fick man 5a på den tiden :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Läraren hade säkert en stickad slipover & kavaj med armbågslappar och unikaboxen i en ryggsäck. :joy::joy::joy:

4 gillningar

Vad jag minns ja :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Var du nog gammal att få rösta om atomkraft 1980?
Jag gjorde det.

Nix fyller i Nov.

Ok yngling, april här.

1 gillning

Samma här. :slight_smile:

1 gillning

Är ett år för ung för att jag skulle få rösta i kärnkraftsfrågan, men vi hade ett skolval året innan. Tror jag var den ende som röstade på något annat än linje tre. Minns paniken hos mina klasskompisar, kändes som att dom trodde att allt annat än linje tre skulle innebära omedelbar död efter omröstningen.

Dessutom skrämmande dålig demokrati att det inte fanns ett val för att fortsätta med kärnkraft utan att alla tre förslagen innebar avvekling.