Reklamfri sida, är det möjligt?

Älska er sida som jag läser varje dag, dock är det sedan en tid alldeles för mycket reklam anser jag. Finns det planer på att införa en betaltjänst för att slippa alla dessa reklamblock som stör i flödet på er i övrigt så eleganta layout?

Vet att det var på tapeten för ett tag sedan både här och på 99mac men budgeten är lite för liten just nu om jag förstått det rätt. @Esse @Thor

Bli Patreon så stödjer du Teknikveckan så de kan bli ännu bättre! :slight_smile:

1 gillning

Hej, Tack!
menar du på mobilenhet eller i desktopläge?

Det är planen men än så länge har vi inte budget till det - ironiskt nog :slight_smile:

1 gillning

Fascinerande hur olika vi upplever saker. Jag tycker det är lite reklam och att det därför inte stör alls. Säger inte att jag har mer rätt än @KaptenHaddock dock.

Desktop i Safari i iPad.

Är ju redan patreon så klart!

1 gillning

så här ser det ut för mig då, hur ser det ut för dig?

Konstigt, varför ser inte du reklamen som är mellan varje inlägg på min sida?

bild

Kör du adblock :joy::ok_hand::money_with_wings:

4 gillningar

Så där ser det ut hos mig med. Måste kolla om det är någon Ad Block.

När du har den i vertikalt läge så aktiveras mobilläget - vilket ger mobilreklam. Thor kör Desktop-läge i grid-format (det går nu att byta till single grid och då kommer också reklam) som ej ännu fått reklam i flödet.

Det vi försöker göra är att visa så relevant reklam som möjligt.

1 gillning

FBI har lagt ut en rekommendation att man ska köra adblocker, väger rätt tungt.

https://www.ic3.gov/Media/Y2022/PSA221221

Även NSA och CIA vet jag gjort det.

Edit:

En länk!

"The NSA and CIA Use Ad Blockers Because Online Advertising Is So Dangerous"

Jag tror inte jag känner någon som inte blockerar det!

1 gillning

Taskigt för sidor som är beroende av annonser fast den personliga säkerheten väger tyngre.

Ännu en anledning till att bli Patreon. :+1:

1 gillning

Jo, det blir lite galet när man blockerar reklam på sidor. Tyvärr finns det inga val som det ser ut idag att inte ha någon form av blockerare.

Man måste dock tänka på vilken man laddar ned. uBO eller en egen DNS-blockerare är mina tips. Inget annat!

Hemma tänker att AdGuard som körs på en Raspberry är ett bra skydd.

Svårare att hitta nått när man är ute och rör sig, finns det nånn bra AdBlocker till iOS respektive Android?

Jag kör Quad9 dns både hemma och på enheter, ska skydda om skadliga sidor fast blockar inte annonser.

Kan du byta DNS på iOS och Android så finns det DNSer som blockerar reklam. Jag tror till och med AdGuard har en DNS som gör det.

Quad9 är ett bra val på DNS. Hade inte jag kört genom Unbound så hade jag själv gått på Quad9! Nu skippar jag mellanhänderna med Unbound och går till rootservrarna direkt istället.

2 gillningar

Det där var intressant installerade DNSCloak på iOS, återstår att se vad jag tycker om det🙂

1 gillning

Nja, det går inte att byta DNS på iOS på samma sätt som routern hemma, vad man gör är att man lägger in en profil som fixar det. Har lagt in det på alla familjens iOS enheter, ingen som har klagat ännu så det verkar fungera. :slight_smile:
Setup: iOS DNS over HTTPS or DNS over TLS – Quad9 Internet Security & Privacy

Edit: Såg att AdGuard fanns till iOS som app, hade tillåmed köpt Pro versionen för länge sedan. :sweat_smile: Har för mig att det strulade med vissa sidor sist fast det var flera år sedan så jag ska ge det en chans igen.

2 gillningar