Reacher på Amazon Prime

Japp! Men reacher ser faktiskt ut som en burk varma ananasringar likt hur han på reddit beskriver det ovan. Someone has fuuuucked up.

4 gillningar

Var ställer ni in “matcha innehåll”?

Inställningar på Apple TV, videon och ljud, matcha innehåll.

Förlorar man något? Eller är det bara uppsida på det här?

  • Matcha dynamiskt omfång: Aktivera om du vill att din Apple TV 4K ska matcha utmatningen till det ursprungliga dynamiska omfånget för innehållet som du spelar upp.
  • Matcha bildfrekvens: Aktivera om du vill att Apple TV 4K eller Apple TV HD ska matcha uppdateringsfrekvensen till innehållets ursprungliga bildfrekvens. Detta gäller för innehåll som är mastrat i olika bildfrekvenser, till exempel filmer med 24 bilder/s eller annat internationellt material.*

Enda som är något att använda är matcha bildfrekvens. HDR ser skit ut än vilken tjänst jag använder.

Inga problem på min Philips med ATV 4K. Tv klarar iofs HDR 10+

På min panasonic med ATV ser det kasst ut. Inte lika kasst som Wheel of Time. Jag orkade inte se klart första säsongen pga bilden.

Tänk om Ringen serien på Prime får lika kass bild?

Såg två avsnitt. Riktigt bra, helt i min smak.

1 gillning

Skönt att höra, jag var lite orolig över mina nya TV och undrfade varför allt såg skit ut.

1 gillning

Jag trodde Theo hade matat alla fingrar på kontrollen och förstört min 4-timmars kalibrering :joy:

Efter att ha levt med Reacher-böckerna i många år (perfekt insomningslitteratur) måse jag säga att serien känns otroligt nära hur böckerna spelats upp i mitt inre, och hur mycket jag än gillar Cruise så har hans frånvaro av massiv fysik alltid irriterat i filmerna. Nya killens närvaro blev en perfekt Reacher för mig.

Är han verkligen rätt? Läste i TVdags nyhetsbrev att han är raggig, ärrad och rentav vanställd i böckerna men att han ser ut som en modellsnygg såpaskådis i tv-serien.

Mja, Reacher i serien är definitivt ruskigt hunkig medan i böckerna beskrivs han som fulsnygg och med en kropp som blir alltmer ärrad… men det funkar för mig - förmodligen tack vare serie-reachers skådespel som är karaktärstroget befriat från fåfänga.

1 gillning

Jag tycker rollprestationen, utan att ha läst böckerna. är lysande. Han är grymt brutal, men ser samtidigt snäll ut, “du har snälla ögon” som Roscoe sa. Även hon är riktigt bra, för att inte snacka om Finlay. Jag är fast som ni märker.

2 gillningar

Jag tycker att han är lite för stel - för mycket bodybuilder. Jag ser mer en ”wrestler” framför mig

Så jag är lite kluven :slight_smile:

Fast Neagley gillar jag!

1 gillning

Ge mig nästa säsong nu!

1 gillning

Det här kan ju bli bra, 24 säsonger. Man ser den sista på hemmet…:sweat_smile:

Vad har du för TV?

Har inte vi haft den här diskussionen förut? :grin: Det är en Philips 70PUS6724/12.
Vad jag förstått efter att ha läst på internet har den problem med HDR/Dolby Vision.