Reacher på Amazon Prime

TV-serien Reacher (baserat på bokserien Jack Reacher) finns nu på Amaozon-prime och den är gudomligt bra!

Två (av 26) böcker har tidigare filmatiserats med Tom Cruise i huvudrollen - de kom ut 2012 och 2016.

2 gillningar

Personligen så är jag kluven. Sträcksåg. visserligen allt igår men är fortfarande inte helt övertygad.

Tycker att huvudrollsinnehavaren visserligen fysiskt är mer Reacher än Tom Cruise men han känns för stel.

Men den är värd att kolla in

Är på sista avsnittet och den är riktigt bra tycker jag :slightly_smiling_face:

Det är ju så vi vill ha våra manliga frikort trots allt.

1 gillning

Alla här har @Esse som frikort utom du.

Såg nästan alla avsnitt igår. Tycker den är riktigt bra.

1 gillning

Har börjat titta. Verkar lovande. Förutom att Amazons HDR fortfarande ser skräp ut på min TV… :wink:

Vad kör du för TV och källa?

Har en 58” Philips (58PUS8105) med Apple TV 4k som källa. Bilden är ”mjölkig” med kassa färger. Nästan svart-vitt ibland.

Jag har en Philips Oled med Dolby Vision och AppleTV 4K och märker inte av det. Även två andra Philips TV kopplade med Apple TV. Märker inte av det som du nämner.

Har stängt av HDR för länge sen. Har alltid sett ut att vara mjölkig bild

Tycker också färgerna är kassa på Amazons HDR.

Man kör ju SDR på ATV sen gammalt.

När HDR är bra tillför det något men ofta är det inte det och därför har jag det avstängt.

Aldrig märkt av faktiskt, poppar fint på min tv.

Edit: Testade med reacher nu och där såg det ut som röv i första scenen. De måste ha gjort nått fel.

Jag vet att jag hade stora problem med The Expanse eftersom den är mer ”mörk”. Vill minnas att jag hade en diskussion med @Esse och han sa att Amazon körde någon typ av HDR som inte ATV stödjer. Blev ohållbart och jag hittade filer på en lastbil och körde i Plex istället.

Kanske skulle prova att slå av ”matcha innehåll” på ATV och se om det blir bättre.

Ah kanske är det, jag kör direkt via TV’n inte Apple TV.

Herre jävlar vilken skillnad.

Matcha innehåll av

Matcha innehåll på (HDR)

5 gillningar

Amazon Prime kör väl oftast HDR10+, vilket Samsung gillar.