Råd vid köp av nya inear bt-lurar

Tjena, jag är i behov av ett par nya bluetooth hörlurar då mina trotjänare till grymma Sony SBH70 av någon märklig anledning bara försvann efter många år av användande.
Jag tänkte direkt att jag skulle ha ta i likadana/likvärdiga men till min stora förvåning och besvikelse så fanns där ingen ersättare till dessa. Med den typen av snäcka som inte går in så långt i örat.
Som Sony fanboy så är det svårt att köpa annat, men finns enstaka undantag.

Dessa är dem jag har lyckats hitta nu som känns intressanta. Förslag på andra kandidater mottages gärna.

Fokus på bra ljud vid både musik och samtal
Prisbilden är ca 1000kr

  1. Sony WF-C500
    känns som det naturliga valet, ganska nya

  2. Jabra Elite 3
    Verkar poppis

  3. Nothing ear 1
    ANC vore nice och bra betyg vad det verkar

  4. JBL Tune 225TWS wireless
    Snäckor mest likt mina gamla SBH70 men sitter
    kanske inte så bra, shb70 satt ju ihop i nacken så
    poppade de ut så var de ju åtminstone kvar på
    kroppen.

Tankar och erfarenheter?

Jabra Elite 75T/85T är inte aktuella?

Det var en del som rekommenderade dessa tidigare.

Aha där var en till ja. Absolut 75T kan vara en kandidat. Tack för input :grinning:.

85T verkar vara lite mer i klass med Sonys WF-1000XM4 och då blir valet väldigt enkelt i den prisklassen :sweat_smile:.

Kanske tom active 75T, vad är skillnaden, vattentåligheten?

Jag vet inte, är inte påläst. Jag vet bara att dessa har rekommenderats flera gånger från olika användare här. Vill minnas att @Marcus_Attefors var en :slight_smile:

1 gillning

Har ett par 75T sedan drygt ett år. Om de går sönder så köper jag ett par igen med tanke på dagens prisbild. Kan ofta hittas under 800:-

Sen är ju det där med passform väldigt individuellt och tycks vara ett problem för somliga, i mina öron sitter de flesta bra :+1:

2 gillningar

Om du är sugen på jabra så har jag testat ett gäng och de senaste versionerna låter oss äntligen ha antingen vänster eller höger hörlur i örat utan den andra.

Sen hsr du dessa som Anders testat också:

1 gillning

Tack för dessa recensioner, normalt sett tar teknikinköp mig flera veckor/månader av research men det blev ett impulsköp av Elite 4 active då clabbe hade campanj endast idag. Så klickade hem dem för 1097:-. Hoppas de passar mina öron :slightly_smiling_face:

4 gillningar