Pulsmätar-app för Apple Watch?

Long story short:
Apple Watch kan mäta pulsen, och den gör det tillräckligt bra.
Jag letar nu efter en app som kan ge varning när pulsen närmar sig X slag/minut.

Längre story:
Är hjärt- och kärlsjuk och kan därför inte längre träna med maxpuls – Kärlen tar skada vid högt blodtryck, vilket man får när pulsen går upp. Behöver därför en tydlig indikering under de pass som jag går på att jag måste lugna ner mig. (Nu tittar jag på pulsen kontinuerligt, men det vore bättre med nån form av vibrering när man närmar sig min tillåtna maxpuls.)

Någon som har erfarenhet av detta?

1 gillning

Tråkigt att höra om dina problem :pensive:

Kör du träningsappen som är standard så kan du ställa in notiser för olika pulsintervall, är det vad du behöver?

Aha, hade ingen aning om detta. Ska kolla!

Tack för omtanken. Fick min andra hjärtinfarkt för en månad sen och behöver vidta åtgärder om jag vill leva längre. Man tror att träning är bra, och det är det, men bara till en viss gräns… :sweat_smile: (Jag är tacksam att jag lever, har haft tur)

6 gillningar

Det du frågar efter finns i inställningarna för klockan i appen Hjärta. Hög och låg pulsvarning.

Dom iställningarna fungerar bara när personen är inaktiv och pulsen sticker iväg. carlsson ville ha något som varnar under träningen.

Det går att skapa anpassade träningspass med varning i inbyggda träningsappen, men notisen är bara en svag knackning på armen så den är lätt att missa, åtminstone jag har aldrig hört den ge ifrån sig någon riktig ljudsignal.

Jag har nu testat den inbyggda varningsfunktionen. Den funkar, men inte som jag vill. Dels knackar den både när den kommer under intervallet såväl som över, dels är det svårt att registrera exakt vad som händer när man rör mycket på sig.
Vidare så är puls-visningen väldigt liten på det förvalda watchface:et för träning.

Jag ska leta efter en mer dedikerad app. Om någon vet någon under tiden så är det bara att tjoa till.
Tack för input så länge!