PS5 och externa högtalare

Har nyss blivit med PS5 och vill hotta upp ljudet lite till den. Så frågan är; hur gör jag det bäst då min gamla 5.1 hemmabio fick vandra vidare för många år sedan?
Jag hade gärna kört med Amazon Echo då jag redan är inne i det systemet samt då Sonos ligger i för hög prisklass för mig men Echo-högtalarna går tydligen inte så lätt att para ihop med PS5 har jag läst, även om det nu går
om man skaffar en bluetoothsändare. Jag är heller inte så sugen på att införskaffa en ny dyr samt stor och klumpig reciever. Så vad är då bästa alternativen?

Hade köpt en bra soundbar, slipper du allt skit med receiver.

2 gillningar

Jo så funderade jag också. Något förslag på en vettig. Gärna en där man kan komplettera med bakre högtalare.

Sonys a7000 är rätt trevlig :slight_smile:

1 gillning

Jag skulle googla lite tester som är några år gamla, kolla vilka som vinner och sedan försöka hitta någon begagnad. Sony gör ju alltid bra grejor så de kan man kolla lite extra på men några som gör riktigt bra Soundbars är Samsung. Jag har inte följt marknaden på ett tag, men för ett par år sedan fick ofta HW-Q80R toppresultat i tester. Jag har en sådan och är sjukt nöjd. Dock inte till PS5 utan PS4, film och musik.

1 gillning

Jag hade valt Sonos, men om det nu är över budget så har väl både samsung och lg många varianter, dock inget jag har koll på specifika modeller.

1 gillning