PS4 med monitor kontra TV

Jag har tittat på videosarna men jag har svårt att bilda mig en uppfattning då det var så länge sedan jag spelade fortnite :slight_smile:

Däremot har jag bokat in teven bredvid en fet skärm i morgon kväll!

Strålande!

Jag väntar med spänning :slight_smile:

Har provspelat nu mellan min gamla Philips Elevetion och Alienware AW5520QF 120 Hz-skärm - jag kan tycka att det är lite bättre flyt men det kan också vara placebo, det är alltså inget som jag kan ta gift på. Alltså får jag inte upp samma skillnad som du märker mellan iPaden och PS4:an hos dig.

MEN jag fick denna artikeln av Ytterberg som förklarar i vilka sammanhang som det faktiskt på riktigt kan uppstå något mer flyt.

I slutändan tror jag vi alla vinner mycket på att bara slänga ut de gamla trötta PS4:orna och skaffa Xbox Series X eller Playstation 5 om några månader.

1 gillning

@Esse Stort tack för assistansen, Peter. En eloge till dig! Jag antar att du har rätt i din summering och att man då sannolikt drar fördel av att spela på en hyfsad datormonitor med hög refresh rate, låg respostid och inget input lag kontra en generell tv med motsatta förutsättningar. Detta sagt utan att ännu inte ha tittat på länken Ytterbergs information.

Får hålla tummarna för mer PS5-info den 16:e som det sägs ska komma.

NP!

PS5 kommer nog göra susen på många sätt och vis men skall du nyttja den fullt ut är det ny TV som krävs ändå.

Ny tv eller monitor.Där tror jag man drar absolut störst fördel av att köra på monitor, när det prioriteras First Person Shooter-spel. Bildytan är klart sekundär för mig jämförts med snabbare uppdatering av bild.

En snabb skärm är alltid nice, notera att du inte kan få ut 120 Hz på någon monitor ännu via HDMI då jag inte tror det finns någon som kör HDMI 2.1 ännu.

Det tål också att sägas många gånger att bara för att en bildvisares har HDMI 2.1 så innebär inte det att den klarar 120 Hz.

Detta kan repeteras hur många gånger som helst.

Så är det, men vice versa är rätt viktigt :slight_smile:

Korrekt.

Vad kör egentligen speldatorernas grafikkort för interface idag då för att kunna mata dessa 144Hz skärmar med massa FPS? Använder de DisplayPort då? Jag fick för mig att det var HDMI…

DisplayPort.

Yes!

1.3 eller 1.4 gäller - men med 2.0 blir det riktigt sjukt bandbredd!

Tänk om PS5 hade kunnat utrustas med en sådan, hade varit fint :slight_smile:

Ja det hade det verkligen, vi vet ju faktiskt inte om så kan vara fallet dock.

1 gillning