Nu har jag belyst problemet vindrutetorkarna som går igång när de inte skall göra det på min Tesla Model Y och dess principiella dilemma bakom så är det dags att lösa det.
Sexy Buttons är en intressant produkt där vi genom att ansluta en ODB-mojäng kan kontrollera olika saker i Teslan som inte Tesla själva låter oss göra.
Galet ändå att en sån simpel grej som en enkel regnsensor (eller kamera i Teslas fall) ska behöva ställa till såna enorma problem. Borde ju lösas med en mjukvaruuppdatering på några dagar, då det är många användare som rapporterat just detta.
De uppfyller åtminstone din önskan om att kunna skapa mycket content om bilen
För övrigt så håller jag med dig.
Finner det också smått otroligt hur man kan bygga en bakhjulsdriven bil med så dålig svängradie, oavsett längd på hjulbas.
Känns som en dåres försvarstal. Sen kan man ju tycka att det var ganska korkat att ta bort radar/regnsensor/P-sensorer och ersätta dessa med en kamera och ändå sälja paketet med "Total självkörningsförmåga" Om man bortser från strejken är detta såna saker som får mig att bli väldigt osugen på just Tesla.
Är nog samma typ av svängradie på både 2 eller 4-hjulsdrift.
Men oavsett, håller med om svängradien, den är inte bra.
Har kört mycket kortresor sen i somras, då vi åkt lite längre. Minns att torkarna fick fnatt efter vi passerat ett skyfall. Efter det har jag inte tänkt så mycket på det. Men har blandat mellan ”håll körfältet” eller köra helt själv. Minns att jag kunnat/kunde stänga av torkarna vid ”håll kör fält”. Men så kan det inte vara, efter att jag sett filmen ovan.
Jag leasar instegs Y utan de två tillvalen, läste och hörde av vän att det var inte läge att lägga på något lull-lull-beta funktioner. Det tackar man för. Håller med dig finns många som försvarar funktioner (fan boys utan ifrågasätta) som inte är klara. Märkligt dånde inte jobbar på Tesla
Strålande video som lyfter tokigheterna som Tesla håller på med. Samtidigt har bilen så starka sidor att det ändå väger över till bilens fördel. Men torkarna är både jobbiga och faktiskt pinsamma.
Jag är rädd för att Tesla målat in sig i ett hörn. Inte för att jag kan något om mjukvarufrågor men om man har miljoner bilar ute på vägarna med ett mjukvaruproblem så borde väl problemet vara löst nu om det gick? Informationsmängden från bilarna måste ju vara enorm? Eller kommer inte Tesla åt den? Även utan den datan borde de ju snabbt kunna simulera fram hur de fungerar.