Problem med Samsung 65" Q67R

Hej bubblan!

Svärfar köpte en ny TV på mellandagsrean, en Samsung 65" Q67R…
Men har problem med apparna, särskilt Cmore, den buffrar HELA tiden…
AirPlay, YouTube & Netflix.
Kör jag C-more från min mobil till TV’n via AirPlay så fungerar det fint.

Enda råden har får från Cmore är att starta om appen alternativt installera om den,
men det avhjälper inte felen…

Var där igår och försökte hjälpa honom…
Vi bytte ut hans gamla router mot en fräschare från ASUS (samma modell som jag har…)
Körde speedtest, och han får ut 107/9Mbit (han betalar för 100/10)

Har testat både med trådbundet och WiFi, men inget hjälper…

Har även märkt att i inställningar så är Mjukvarouppdatering, Skapa supportärende och lite fler grå, och går inte att klicka på, varför är det så?
Har noll koll på Tizen, och andra smart-TV OS utan är en stark förespråkare av en Apple TV-box…

Kan det vara så att den bara klarar 2,4 GHz-nätverket och att det finns många andra nätverk i närheten?

Edit: Nej så var det inte, prova att se om du kan tvinga den på 5 GHz-frekvensen.

1 gillning

Jo, det kan jag prova, men om den inte vill lira över kabel, varför skulle det fungera bättre med Wi-Fi? :slight_smile:

Ja det borde inte göra någon skillnad med 5Ghz om du har kört med ethernet. Låter väldigt konstigt dock. Jag har Q90R och har dock inte Cmore men alla andra appar är helt laggfria. Men om jag förstod dig rätt så är problemet i alla appar men mest i Cmore?

när du kör med kabel, är du helt säker på att wifi inte är aktivt då?.

Nej, han har bara nämt Cmore, kan vara att han inte sett så mycket på Nettan eller YT eller så är det så att dom fungerar bättre/ bra… (andrahands information är alltid så himla bra för att lösa problem…)

1 gillning

Nej, men kopplar jag in kabel så frågar TVn om jag vill ansluta till trådbundet nät, då antar jag barra att den stänger av WiFit o kopplar ner det…