Problem med iCloud

Hej! Jag har lite problem med min iCloud. Tappade för ett tag sedan bort min iPhone. När jag försökte logga in på datorn hemifrån stod det att en kod skickats ut till mina enheter. Men eftersom jag ej har någon annan Apple enhet kunde jag ju inte få någon kod. Telefonen återfanns som tur var. Jag var i kontakt med apples kundtjänst för jag kunde ej stänga av tvåstegsautentiseringen. Fick till svar att jag då måste vänta på ett nytt sim-kort så jag kan få koden skickad dit. Det innebär ju att telefonen kanske hinner dö tills dess eller att det är någon som hittar den och så blir den stulen. Är det någon mer än jag som har problem med att stänga av tvåstegsautentiseringen eller har någon bättre lösning än Apple själva? Känns ju sådär att behöva gå och köpa ytterligare en Apple enhet bara för att hitta mobilen snabbt om den försvinner.

Har för mig att det går att lägga till fler mobilnummer för tvåstegsverifiering så att någon annan i familjen eller någon annan man litar på kan få ett sms.

Om telefonen återfanns är det väl bara att ladda den medans du väntar på ett nytt simkort. Varför skulle någon annan hitta den eller att den blir stulen? Hänger inte med riktigt.

Tack! Såg att det gick att lägga till fler telefonnummer nu :slight_smile:

1 gillning

Jag hittade själv telefonen utanför min bostad. Men tappar jag den igen kanske jag inte har lika tur dvs batteriet kanske laddas ur och så dör telefonen (då funkar ej hitta min iPhone) eller så är det någon annan som hittar den och behåller telefonen för sig själv.

Fast den går inte att återställa och använda om den varit ansluten till Hitta min iPhone även om den laddats ur om man inte har användarnamnet och lösenordet till ditt iCloud.

Väääälkommen till forumet för övrigt!

Ett tips är att ställa in att telefonen ska skicka sin position när batteriet börjar blir kritiskt lågt. Det gör man under hitta min iPhone i inställningar.

1 gillning

Den var ny för mig, riktigt smart…

Okej det hade jag ingen aning om. Men det är ju bra så ingen annan kan använda telefonen :slight_smile: Tack!

1 gillning

Jag är supertrött så det går långsamt här, men jag hittar inte var man ställer in det. Jag är inne i Appen Hitta, men sen? Var ligger den där inställningen?

Inte i appen Hitta utan i inställningarna på iOS.

Är det Allmänt eller Batteri eller något tredje?

Inställningar - Apple ID - Hitta - Hitta min iPhone …

…eller, Inställningar, dra nedåt för sökfält… skriv hitta.

2 gillningar

Tack! Tänkte inte alls på det stället. Men nu hittade jag…:+1:

Iaf tills nästa gång Apple stuvar runt allting :slight_smile:

1 gillning

Ett tips: Sök i inställningarna