Premier League med Viaplay höjs till 699 kronor i månaden

Från sajten:
image

Viaplay Total som är paketet med bland annat Premier League, NHL och Formula 1 höjs med 150 kronor i månaden.

Det är ingen hemlighet att Viaplay har det skakigt ekonomiskt just nu. Bolaget redovisade nyligen ett resultat på minus 7,4 miljarder kronor fram till september. Nyligen tog Netflix över nyinspelningen av Ronja Rövardotter från Viaplay och nu är nästa drag att höja priset på sporten.

Chockhöjningen gäller endast Viaplay Total-paketet som höjs från 549 kronor till 699 kronor i månaden – för alla nya kunder. Priserna för Viaplay Film & Serier och Medium förblir oförändrade tills vidare.

Via: Aftonbladet

1 gillning

Jag fyller 35 nästa år, så jag känner att jag kvalar in i ligan "jävligt gammal" och "det var bättre förr". Som en bitter åldring har jag slutat kolla på fotboll helt efter att ha följt Liverpool slaviskt sedan jag var liten.

Droppe nummer ett var att man hela tiden höjde priserna för att kunna titta på skiten... droppe nummer två var att det blev mer och mer pay to win lagen emellan. Det började med Chelsea och sedan City...

Att se Liverpool bygga ett lag under Klopp var helt jävla magiskt och att man lyckas vinna PL och CL kommer jag aldrig glömma. Det sorgliga är väl att laget hade sopat mattan med hela PL om och om igen om det inte vore för att man tillät lag som City att finansiellt dopas sig.

1 gillning

Det bästa med att Blackburn spelar i Championship är att det är en roligare serie att följa.

2 gillningar

Får nog snart börja omvärdera Viaplay för F1 nästa säsong och kanske får bli F1TV PRO

Hade varit ett alternativ om Indycar gick att se där också. Men nu följer jag både Indycar, MotoGP och F1 och Premier League. Än så länge har jag specialpris på Viaplay total för 250 spänn i månaden nästan ett år till, sen blir det nog uppsagt.

Men med så mycket du tittat på kan det vara värt de. Jag ser bara F1, har t.o.m. sagt upp det nu under uppehållet

Fotbollsfan som jag är får jag vara glad att jag tecknade Telias paket "All Sport från Viaplay & TV4 Play inkl Allsvenskan" för 649/mån i augusti (12 mån bindning, 749/mån utan bindning). Delar med en polare så priset överkomligt men man får se hur det kommer se ut när bindningen går ut. Ny deal eller uppsägning det återstår att se.

Får väll se om Telia höjer, inte första gånger de skulle ske precis

Fick mail om tele2 kampanj

Film, Serier & Sport Premium

Streama filmer och serier från SkyShowtime, Nordisk Film+ samt Viaplay Total inkl massor av sport som vintersport, Premier League och NHL.

Vinterkampanj!
399 kr/mån i 12 mån
Spara 1800 kr på ett år. Ord. pris 549 kr/mån. Erbjudandet gäller nya streamingkunder. Ingen bindningstid.

Fick detta idag :sweat_smile:

Klart dom höjer, redan annonserat på deras sida, från 749 ->849 från 1 feb -24. Har man bindningstid står sig det priset tiden ut. Återstår att se om det blir ytterligare höjningar/paketlösningar innan min tid är ute.

Från 1 februari 2024 ändras ordinarie pris för All Sport från Viaplay & TV4 Play inkl. Allsvenskan till 849 kr/mån. Har du bindningstid eller rabatt ändras priset efter att dessa löpt ut.

nu höjs de även för befintliga kunder

Från sajten:
image

Viaplay har meddelat att de inte längre kommer att sända alla Premier League-matcher exklusivt. Ett nytt avtal ger Amazon Prime Video rättigheter till 38 matcher.

Viaplays sportpaket som kostar 699 kronor i månaden – kommer inte längre att inkludera hela Premier League. Från och med hösten kommer Amazon Prime Video att sända en match per omgång – vilket motsvarar tio procent av ligan. I en intervju med Aftonbladet så säger Viaplays tillförordnade vd Christian Albeck att deras “övergripande starka sportutbud förändras inte i stort”.

Detta beslut är en del av en större räddningsaktion för företaget, som har kämpat ekonomiskt och nyligen genomfört en nyemission på fyra miljarder kronor. Albeck betonar att Viaplay fortfarande kommer att ha förstahandsvalet i omgångens matcher på vardagar och att företaget ska fortsätta bygga förtroende bland sportfans i Sverige.

Läs mer:

Less for more, är det Viaplays nya slogan? :joy:

De kan få skippa alla PL matcher utom Uniteds matcher för min del. Men allvarligt talat, känns snart som IPTV är enda lösningen.

Skandal. Fy f_n vad maktlös man är som konsument.

Viaplay lär ju inte sänka priset och Amazon lär ju höja. Kul! Verkligen! :rage:

Undrar hur det blir med Telias paket. Kommer de att få döpa om dem till ”Nästan all sport” och ”Nästan all fotboll”?

Det lär ju bli någon större spelare än Viaplay som köper Premier League-rättigheterna nästa gång. Kanske hamnar alla matcher hos Amazon då.

1 gillning

Då blir det till att säga upp Viaplay på stubben.

1 gillning