Premier League 2026/2027

Fredag, 21 augusti
21.00 Arsenal–Coventry

Lördag, 22 augusti
13.30 Hull–Manchester United
16.00 Everton–Crystal Palace
16.00 Ipswich–Sunderland
16.00 Nottingham Forest–Leeds
18.30 Brentford–Tottenham

Söndag, 23 augusti
15.00 Brighton–Aston Villa
15.00 Manchester City–Bournemouth
17.30 Newcastle–Liverpool

Måndag, 24 augusti
21.00 Fulham–Chelsea

1 gillning

Äntligen är det igång. Men ännu får vi njuta av, det så passande namnet på denna tid, silly season. Vilka priser för average-spelare..:flushed_face:

Men PL denna säsong känns superintressant. Fast så känner jag varje år när juli börjar gå mot sitt slut. Många lag som ska bevisa sig i år. Kommer Spurs visa sig vara ett fuskbygge? Kan Chelsea lyckas med att misslyckas i år igen? Newcastle som hade det så bra ett tag kanske aldrig(dvs de kommande två åren) kommer tillbaka?

United då? En mer kvalificerad analys får jag återkomma till när avspark närmar sig. Men ett välskött fönster så här långt. Inte lockats med i de galna peningakarusellerna runt några spelare men snabbt haft alternativ för rimliga stålar. Min uppfattning är att United är i ett läge där man inte ska sikta på att vinna PL utan etablera sig i topp 4, vinst är bonus. Vi har en så förskräcklig period bakom oss att vi skulle må bra av ett par år av stabilitet, bygga smart och långsiktigt. Klarar vi det så bör beslut om större mål tas då.