Fredag, 21 augusti
21.00 Arsenal–CoventryLördag, 22 augusti
13.30 Hull–Manchester United
16.00 Everton–Crystal Palace
16.00 Ipswich–Sunderland
16.00 Nottingham Forest–Leeds
18.30 Brentford–TottenhamSöndag, 23 augusti
15.00 Brighton–Aston Villa
15.00 Manchester City–Bournemouth
17.30 Newcastle–LiverpoolMåndag, 24 augusti
21.00 Fulham–Chelsea
Äntligen är det igång. Men ännu får vi njuta av, det så passande namnet på denna tid, silly season. Vilka priser för average-spelare..![]()
Men PL denna säsong känns superintressant. Fast så känner jag varje år när juli börjar gå mot sitt slut. Många lag som ska bevisa sig i år. Kommer Spurs visa sig vara ett fuskbygge? Kan Chelsea lyckas med att misslyckas i år igen? Newcastle som hade det så bra ett tag kanske aldrig(dvs de kommande två åren) kommer tillbaka?
United då? En mer kvalificerad analys får jag återkomma till när avspark närmar sig. Men ett välskött fönster så här långt. Inte lockats med i de galna peningakarusellerna runt några spelare men snabbt haft alternativ för rimliga stålar. Min uppfattning är att United är i ett läge där man inte ska sikta på att vinna PL utan etablera sig i topp 4, vinst är bonus. Vi har en så förskräcklig period bakom oss att vi skulle må bra av ett par år av stabilitet, bygga smart och långsiktigt. Klarar vi det så bör beslut om större mål tas då.
Man är med försiktighet inför denna säsong. Jag brukar alltid säga att tränarna måste få tid i att landa i laget något som Slott aldrig fick. Även om jag tror det skarsig från första börja med honom och det var Klopps förtjänst att vi tog en PL seger hans första närvaro
Är detta säsongen Spurs och Everton blir ned flyttade?.
Ska planera in ett besök på hemnamatch i slutet av Nov, kanske Pool-United den 21a Nov ![]()
Är det inte roligare att gå på en match ni kanske vinner?
![]()
![]()
Hehe... var dåligt med hemma matcher runt det datum jag hade tänkt
Jag kan tipsa om att Viaplay Total just nu finns för 599 kr/månad om man binder upp sig i 12 månader. Normalt kostar det 749 kr/månad att följa Premier League.
Besökt den hopplöst placerade nationalarenan och sett Manchester United spela. En ovanligt pigg match för att vara en vänskapsmatch. United så bra ut. Minst sagt. Kul. Ja, United vann med 2-1 efter att ha ödet under med 0-1.
Ja placeringen av national arenan är konstig när man ser hur arenorna här i USA här.
Jag har min lägenhet i Solna så promenad avstånd men för andra kan jag tänka mig det är ett problem. Många som ska på pendeln / tvärbanan eller vänta på nästa som kommer någongång mellan snart och aldrig ![]()
Om de tog bilen och står i parkeringshuset så är det hopplös byggarbetsplatsväg söderut och dålig smal väl norr ur.
De byggde en stor fin arena med glömde att folk ska ta sig till och från arenan.
Måste man betala 7188kr i en smäll?
Nej, det är ett månadsabonnemang med bindningstid.
Sänder de Championship matcher?... ..
( tihi )
Ja, det räcker med Viaplay Medium för att se dem.
Som vanligt på Viaplay kan man välja mellan att se matchen i 4K med uselt ljud eller i HD med ok ljud.
Förra säsongen lyckades jag tippa Uniteds placering relativt bra. Frågan är nu var man kan placera United? Till att börja med har jag en bra känsla för truppen och tränaren. Isolerar man det till United så är de bättre i år då klubben stenhårt fokuserat på lagets svaghet, mittfältet när man värvat. Vi har inte det mest stjärnspäckade mittfältet men vi har ett bredare och stabilare gäng där nu och det kommer vara betydelsefullt.
Men det underbara med fotboll är att när en uppgift är löst, mittfältet, får man omedelbart panik över nästa lagdel. I detta fall är det backlinjen. Vi är svaga där. Till och med desperat svaga om vi tittar på vänster ytterback då Shaw börjar bli till åren och brukar missa en hel del matcher vilket dock inte gällde förra året.
Anfallet är inte heller på topp, men breddar man det till det offensiva så är jag nöjd. Så frågan är alltså, hur långt räcker detta? Då måste man ta in de andra lagen och då blir det svårt. Hur är Uniteds relativa styrka? Min gissning blir att vi är relativt lika jämfört med förra året. Alltså 2-6 om man gör en realistisk bedömning. Arsenal kommer vinna och jag skulle bli förvånad om inget av de andra lagen kommer vara starkare än United. Så max tredje plats alltså om man preciserar lite.
Jag tror också vi är klart stabila i år och då kan vi nog stryka sjätte platsen. Då har vi ramat in det till 3-5. Det blir mitt tips och ska jag helt på chans sätta en siffra säger jag trea fast innerst inne tror jag på fjärde plats..
.
Vad är en godkänd säsong? Minst fyra i ligan, åttondel i CL och att man når semifinal i någon av de inhemska cuperna är mitt svar. Min bild är att United siktar på att etablera sig som topp 4. Klarar man det i typ 3 år så tar man sedan nästa steg. Det påverkade val av tränare och värvningar.
Nu är det nära avspark och livet har återvänt till kroppen. GGMU.
Sådärja, börjar säsongen som vi slutade den förra.
Ni kan fightas om resterande CL-platser så behåller vi PL-bucklan ett tag till ![]()
#coyg
Ser inte att någon klubb i Premier League kan slå er i år om ni inte har en dålig dag.
Prime Video som gäller för er match i dag. Då kan du inte testa Viaplays nya funktioner med realtidsstatistik under matchen.
Har du koll på hur det fungerar? Jag såg bara någon i Unitedkretsen som frågade om det.