Premier League 2022/2023

Klart annorlunda tabell så här långt. Vem trodde Arsenal skulle ligga över fjärdeplatsen mer en en omgång? Vem såg att Liverpool skulle kämpa mot Brighton om platsen? Det måste varit få som tänkte sig Chelsea kriga för att hålla Aston Villa bakom sig? Vem såg att United skulle vara stabilt över sträcket där uppe?

Arsenal, Fulham, Brighton och Brentford är de stora positiva överraskningarna tycker jag. Liverpool, Chelsea och Everton de stora negativa överraskningarna.

1 gillning

Var nästan lite förbered på att mitt Arsenal skulle förlora derbyt igår, men jag blev motbevisad. Första halvleken var i stort sett spel mot ett mål och det ser riktigt bra ut.

Hoppas nu att skadorna håller sig borta och vi kanske får in ett starkt offensivt alternativ innan fönstret stänger.

3 gillningar

....Jag tror vi sattsar på FA cup istället. Är ju också sponsrad av ett bra företag :man_shrugging:

Arsenal-United. Har ingen bra känsla alls inför matchen. Utöver att Arsenal är superfina i år har inte United Casemiro i laget idag.

Det är kommer leda till att McTominay spelar sittande och han kan vara enastående, men han är inte en naturlig 6:a. Tycker lite synd om honom som får ta den rollen(när han spelar) när han är som bäst som offensiv mittfältare.

Jag hoppas att din känsla är korrekt :blush:

1 gillning

Hmm, inte den start jag hade önskat mig resultatmässigt. Arsenal har dock börjat bra.

United hamnar lätt under press nära straffområdet och när man då vinner boll har man svårt att leverera bollen.

Jaha… Rättvis seger för Arsenal. Utan Casemiro klarar vi inte att skydda oss. Och vi klarar inte att starta anfall ur press utan honom.

Segt, men vi gav oss inte utan en bra fight.

2 gillningar

Riktigt rolig match att titta på, rättvis seger men det kunde faktiskt ha slutat hur som helst. Rashford är grymt bra, det andra fyrtornet kan dom dock sätta upp på transfer :blush:
Arsenal är ett bättre kollektiv och dom tror på sin spelidé.

1 gillning

Vi har ett gäng som trängs på den där tranferlistan... eller borde trängas där i alla fall.. :woozy_face:

1 gillning

Snart dags för United att möta Crystal Palace. Äntligen PL efter ganska framgångsrika cupmatcher. Känns ganska stabilt i laget just nu. Det går att ställa ut en mycket stark elva vilket självklart kommer ske. Enda smolket i bägare är att Eriksen är skadad efter överfallet från jubelidioten Andy Carroll.

Jag sitter och vältrar mig lite i självberöm när United spelar nuförtiden. Ända sedan Fergusons sista två år har jag sagt att vi saknar en defensiv mittfältare av rang och att det skadar oss mycket mer än vad engagemanget att hitta en sådan nått upp till. Vi har köpt för miljaaarderrr men lämnat denna position utan åtgärd. Nu har vi fått in en sådan spelare i Casemiro och laget är omedelbart ett helt annat lag. Han bidrar med så mycket just där vi varit så svaga. Han kompletterar backlinjen när det behövs, han kan på flera olika sätt transportera bollen så vi kommer ur press och han kan passa för offensiva möjligheter. Med honom slipper vi ha två defensivt inriktade mittfältare, som ändå inte klarade Casemiros uppdrag, och frigör alltså en mittfältare för mer offensiva uppdrag. Äntligen lyssnade de på mig..:sunglasses:

Men bollen är rund och allt kan hända. Jag tror vi har spelat 4 matcher sedan CRY spelade sin senaste. Är de ringrostiga eller pigga och hungriga?

1 gillning

Har @Stefan_Sandstrom checkat ut från den här tråden?

Nej då

1 gillning
1 gillning

Det går inte så bra för den röda rosen i kväll. :wilted_flower:

@xms67

Sitter med andnöd..:grimacing:

Nu lite bättre..:smiley:

Delad poäng. Men ett tag efter 2-2 trodde jag på vinst.

1 gillning

Fram till för 30 minuter sedan var jag ganska säker på en 3-poängar för Manchester United idag. Vi blev överkörda vid flera tillfällen i onsdags av samma lag som vi möter idag, Leeds. Men aldrig att et händer två matcher i rad. Sedan såg jag vår startelva..:scream:

Vare sig mittfält eller backlinje klarar press. Det kommer bli hönsgård om Leeds pressar högt och är aggressiva just utanför vårt straffområde. Det här kan tyvärr sluta med noll poäng för oss..:disappointed_relieved:

1 gillning

Känns bra med 1X på min Europatipsetkupong.