Premier League 2021/2022

1–0 till Leicester just nu. Var är :poop:?

Ikväll går United upp mot Burnley. Efter fiaskot mot Newcastle United måste United bjuda på något väldigt mycket bättre. Viktigast mot Burnley ikväll är förstås att ta tre poäng. Men jag skulle vilja se ett bättre tänk eller genomförande av tänket.

Rangnick väljer att spela en 4-2-2-2 formation vilket kanske är bra, jag är iofs ganska ovan vid den formationen, men frågan är om inte vi har helt fel spelare för det tänket. Fernandes kommer för långt ut, Sancho för långt in eller ingen stans alls. Ronaldo lite som Fernandes, för långt ut åt sidan.

Skulle jag önska något, vilket jag alltid gör i fotboll så ska ett lag spela 4-1-3-2, gå även att spela 4-1-4-1 om man har 4-1-3-2 som grunduppställning. Kan passa ett lag med Ronaldo.

Lite som Bubblan, ut och köp… För United handlar det egentligen om att köpa in den defensiva mittfältaren, sedan är man klar. Därefter kan man såklart byta spelare för spelare från de vi har till något bättre, men det är en annan historia.

Värvade kylskåpet Maguire till Blackburn i Football Manager. Har gått upp till Premier League och börjar bli ett etablerat lag. Lyckades gå till final i ligacupen och då gjorde naturligtvis Maguire bort sig i förlängningen så att vi förlorade.

Kul grej: Zlatan spelar i Burnley.

4 gillningar

3 poäng. Det är det fotboll går ut på…

PS. Jag hade tippat 3-1.

2 gillningar

Härligt att både Chelsea och Liverpool sumpade sina titelchanser i dag.

Samtidigt i Championship:

titelchanser?..
är rätt många matcher kvar

Chansen finns men inget lag har vunnit Premier League på senare år med fler än 5 oavgjorda matcher.

Tror inte vi ska skriva av det ännu…

Kom hem och såg lite i efterhand United förlora…:face_with_symbols_over_mouth:. Och den här kvällen som började så bra…:man_shrugging:🥲

2 gillningar

jag trodde du tog frun på middag så du sedan kunde gå och så matchen på någon skön pub?

Det hade varit nice, men tyvärr. Käkade födelsedagsmiddag med minstingen då det blev instället när han fyllde. Sedan hem och se den lite i efterhand.

1 gillning

tragiskt.

“If the authorities knew about the problems and chose not to prevent them, then clearly, something is rotten in the state of Denmark”

haa!!!.. ja jäklar

med tanke på hur mycket spö han fick i senaste barca matchen mot Liverpool så kommer matchen i april bli intressant.

2 gillningar

Kollar United i FA-cupen. Ser sådär ut, inte magplask som de senaste matcherna, men långt ifrån bra.

United tog hem det. Inte en helt värdelös insats, både vinst och stundtals antydan till någon form av spel. Men mestadels hönsgård och utan spelsystem. 10 utespelare som verkar göra lite som känns bäst i stunden. Och en Rashford som knappt verkar vilja vara på planen. Jaja, vi får se hur resten av säsongen artar sig.

Aston Villa igen för United. Jag ska inte jinxa nu, men har väldigt bre feeling inför detta. Två svenskar från start i United.

1 gillning

Du är inte lika bra på att jinxa som jag.