Premier League 2020/2021

Tar alla tillfällen jag får att se Blackburn på tv. Det händer bara några gånger per säsong.

1 gillning

Spikat City på tipset. :grimacing:

Det blev en målfattig tillställning i Manchester.

Sant. Två lag som var välorganiserade men fantasilösa.

Sådärja. Då kan julen börja … YNWA!!!

2 gillningar

Ingen tvekan om saken idag

1 gillning

Rosornas krig var inte ens spännande i fem minuter.

2 gillningar

nopp…blev ganska värdelöst redan i 3:e minuten

Rosornas krig är njutbart…:yum:

Efter en strålande match(från båda lagen) är nu Man Utd uppe på samma poäng som Liverpool. Jag tillhör de som trott mer på Norrmannen än många andra, men att det här håller hela vägen in i mål är jag tveksam till.

Det som är svårt att bedöma är hur Liverpools skador kommer påverka dem. Utan skadorna skulle jag bedöma Liverpool som för bra för United även detta år. Vem kan utmana United om 2:a platsen? Problemet är att utmanarna är många, Leicester, Chelsea eller Tottenham? Efter ikväll sätter jag definitivt upp även Aston Villa.

2 gillningar

Det blir spännande 17 januari (Liverpool–Manchester United) om det inte blir ett uppehåll nu p.g.a. covid-19.

1 gillning

17e blir en fotbollsfest. Jag är dock mindre orolig för Uniteds möten mot topplagen jämfört med mittenlagen. Möjligen har de tagit sig ur den extrema idéfattigdomen som brukar uppträda vid de tillfällena.

Med tanke på hur United backat hem i slutet av matcherna senaste åren (och tappat många ledningar) så är jag alltid orolig, oavsett lag dom möter..

Det finna alltid olika grader i helvetet…:sunglasses:

1 gillning

Rykten nu om att Brendan Rodgers kommer lämna Leicester mitt under brinnande säsong för att ta över Chelsea.

Tränarkarusellerna är verkligen galna. För inte så länge sedan, 5-6 matcher var väl bedömningen att Lampard gjorde ett bra jobb med en ofärdig trupp? Å andra sidan gör det ju inget om en del klubbar får nervösa sammanbrott just nu, gynnar Man Utd som tog sig igenom det i höstas utan självskadebeteende. Sedan verkar ju Brendan Rodgers ha det där lilla extra som alla storklubbar söker.

Man kan konstatera att Lampard är den Chelsea-tränare som har presterat sämst (49 % vinster) sedan Roman Abramovich köpte klubben 2003. De har haft ovanligt stort tålamod med honom då flera tränare som presterat något bättre har fått gå redan efter hälften så många matcher.

Så är det. Men när han tog över var man väl relativt väl medveten om att lagbygget krävde några säsonger? Men jag kan inte bedöma om de underpresterar i förhållande till truppens kvalitet.

Det går bra nu @Stefan_Sandstrom.