Posta era mobilfoton

Ja. Även SMHI har avfärdat den myten för många år sedan.

Själv är jag förvånad att folk bor kvar i södra sverige när det är så mycket kallare där än här i norr.

1 gillning

Vad är det för myt ni menar? Att det upplevs kallare/varmare vid hög luftfuktighet?

Tja, man kan ju prova att hoppa i 15-gradigt vatten eller att vistas i 15-gradig luft så märker man nog skillnaden. :wink: :laughing:

1 gillning

Galaxy AI med bortagning av reflektioner. Funkar faktiskt riktigt bra :blush:

7 gillningar

Det är ju fysikaliskt att vatten leder bättre än luft. Samma med en bastu på 100 grader som är snustorr eller extremt fuktig. Men det var därför jag funderade på vad man menar här.

Kolla @MatsOlov s SMHI-text högre upp. Luftfuktighet har större effekt vid varma temperaturer eftersom väldigt lite vattenånga kan lösa sig i kall luft (oavsett skånsk eller norrländsk vintertemperatur). Däremot kan större droppar i en ständig havsbris kyla av - kanske…

1 gillning

Såg först ingen skilnad, trodde du menade det gula ljusskenet till vänster över stadsmiljön. (Reflex? Eller rörelseoskärpa i en sammansatt bild med flera exponeringstider?)

Men nu ser jag nödutgången i himlen! :slightly_smiling_face:

1 gillning

Solnedgång från i somras. Norra Ölands udde Byxelkrok.

7 gillningar

Ja, när det är kallt så kan inte luften innehålla så pass mycket vatten att det ger någon kännbar skillnad i upplevd temperatur.

2 gillningar

Tillbaka till det som tråden handlar om. :grin:

8 gillningar

Det är det ju bevisligen inte. Vi har inte haft en dag med lägre temperatur än -10. Hur har era temperaturer sett ut hittills i vinter?

Ah, just det ja :blush:

Ah, just de ja :slight_smile:

Snöropparna vi fick förra året av svärföräldrarna (de tog med dem när de sålde huset). Så dessa är inne på sitt 46e år

11 gillningar

8 gillningar

Det första riktiga vårtecknet :blush:

1 gillning

Zoom testade S24 Ultran på riktigt. Riktigt bra även 10x och 30x upplever jag som bättre än S21 Ultra :blush:
1x, 3x, 5x, 10x och 30x

Edit. 1x och 3x blev omkastade :blush:

13 gillningar

Slottskullen i Nice.

11 gillningar

Zooma in

7 gillningar

Är det nästan gratis kilometrar till elbilen jag ser? :sunglasses:

1 gillning

Ja. En stort fält i Nordsjön. Tror det är detta.

2 gillningar