Portering av nummer

Har tidigare haft Comviq men nu när jag skulle köpa iPhone 12 så fick jag ett bättre erbjudande hos Telenor och valde att ta med mitt nummer dit med datum för nummerflytt den 27/11.

Fick ett temporärt nummer från Telenor, bör man aktivera det innan den 27/11 eller ska jag fortsätta köra på Comviq?

Det är bättre att fortsätta med Comviq. Annars har du ju ett nummer som ingen har till dig fram till den 27:e

Sant, men det går ju dels att köra dubbla sim eller vidarekoppla det gamla :thinking:

(Har du tagit Telenors försäkring så gäller den bara om du använder deras sim-kort i telefonen.)

1 gillning

Vad är det för försäkring?

Trygg48

Det är bara vad du själv tycker är praktiskt som spelar roll, kanske inte är så kul att informera vänner och bekanta om ett temp-nummer.

Man kan ju bara ha ett telefonnummer per koppling och kan heller inte sakna ett nummer så vid portering ersätts ena numret och abonnemanget där numret som flyttas satt, det dödas.

2 gillningar

Porteringen är nu gjord och min telefon vill att jag ska använda det temporära numret, den tog bort mitt befintliga.

Har ändrat under “Inställningar → Telefon → Mitt nummer” till rätt nummer
Någon som vet hur jag lägger till det igen? Eller avbryter borttagningen? :thinking:

Har för mig att man kan lägga till och ta bort telefonummer och e-postadresser på https://appleid.apple.com

Enligt supporten så skulle jag testa att ta ur sim-kortet, starta om telefonen och sen sätta in det igen. Testar det först, annars får jag väl göra det :+1:t3:

Meckigt om det hade varit ett e-sim.

1 gillning

Bara att rota fram iFixit-kitet!

1 gillning

Haha, minns inte alls hur jag gjorde med portering när jag bytte operatör för 10 år sedan (till iPhone 4).

1 gillning