Politisk debatt

Vad är det där för inlägg? Det är ju som @anon29666066 skriver väl diskuterat. Att skriva som du gör är på samma nivå som att skriva "man får ju inte prata om invandring, i det här landet" när det är en de mest diskuterade frågorna. Att sedan inte alla håller med är en helt annan sak.

I sak framgår bakgrunden i de artiklar Jocke delar. Du kan omöjligt ha missat det? Vill man tänka till så kan man ta sin utgångspunkt i utvandringen till Amerika. Det var betydligt fler män som utvandrade än kvinnor och då var farorna med det beslutet betydligt mindre. Det kanske inte var ett enklare beslut, men färre dog på sin resa.

Men, är vi på allvar oroliga för att för många män kommer så är det busenkelt att ordna. Tillåt generös anhöriginvandring. Föreslår man det brukar de som är oroliga för att det är ett överskott av män som kommer, anse att det är för många som invandrar och är inte ett dugg intresserad av att få har fler kvinnor. Så var står du?

3 gillningar

Raderat

Men du bara hittar på saker som passar sitt narrativ. Eller är det så att du diskuterar på sådant sätt som gör att folk ber dig hålla käften.

Har du ens läst dom länkar jag postade? Eller var det så att dom teorier, slutsatser inte passade som svar?

Det är ju bara att gå till sig själv. Om jag med min familj skulle fly på samma sätt skulle det vara ett rent helvete. Om jag då visste att fru och dotter skulle klara sig tills jag kommit fram och sen kunde hämta dom senare skulle jag göra det.

Problemet är att du har redan en förutfattad åsikt och du är inte intresserad att veta svaret eller diskutera.

1 gillning

Raderat

Ingen ställer frågan men du har hört alla anledningar? :thinking:

I det perspektivet var det ju inte särskilt lyckat för den amerikanska ursprungsbefolkningen att det kom en massa män från Europa. :wink:

En annan avgörande skillnad jämfört med dagens migrationssituation är ju att det inte fanns något välfärdssystem i Amerika. Hur man än ser på situationen med migranter är det en utmaning för välfärdsystemet när människor som har svårt att försörja sig ändå ska omfattas av systemet.

Jag har full förståelse att man vill fly från krig, fattigdom och andra oroligheter och välkomnar de som kommer hit och vill försöka bli en del av det samhälle som tagit emot dem och som de själva valt att migrera till. Däremot har jag låg tolerans mot människor som tagit sig till Sverige, men står extremt långt från västerländska och svenska värderingar – att sådana människor väljer att uppehålla sig i liberala och sekulära Sverige är lika orimligt som om jag aktivt skulle bosätta mig i ett ISIS-kontrollerat område.

5 gillningar

Helt enig.

@MatsOlov Vänligen ändra ditt inlägg och ta bort "invasion" och "nyttiga idioter". Vi använder inte sådan termologi här.

4 gillningar

Jag tror att de flesta är hyfsat eniga i detta, det svåra är hur man praktiskt hanterar det.

Där finns det inga enkla svar och lösningar, vilket säkert är en viktig förklaring till varför Sverigedemokraterna vuxit så mycket som de gjort de senaste åren. Frågan är hur många av de som röstar på Sverigedemokraterna som gör det för att de verkligen tror att Sverigedemokratisk politik är lösningen och hur många som främst vill markera missnöje mot övriga riksdagspartier och hur detta problem hittills har hanterats.

Oväntat.
Och det lär inte bli lika upprört eftersom ingen tjänar inrikespolitisk på upplopp och oroligheter kring detta

Härligt att de stöttar oss i bojkotten av Mondelez.

1 gillning

Nu är det populärt att bränna saker.

Och han som startade allt är klar med Sverige.

Omdömeslöst var ordet

3 gillningar

Jomshof är så otroligt omdömeslös. Det är nu helt uttalat att ryska interessen ligger bakom delar av det som nu händer i syfte att smutskasta och splittra oss. Att då som svensk politiker och ordförande i justitieutskottet gå ut och elda på konflikten är inte bara omdömeslöst det är på gränsen till förräderi.

"Kampanjen är understödd av stater och andra statsliknande aktörer. Ytterst avser den att skada svenska medborgare. Vi ser det och vi gör vad vi kan för att slå tillbaka mot de felaktiga bilder som sprids, säger Carl-Oskar Bohlin (M), minister för civilt försvar." (min felstil)

"Rysslands motiv att elda på dessa kampanjer skulle kunna vara att försvåra för Sverige att bli medlemmar i Nato – men också att internationellt skada Sveriges anseende och intressen utomlands, splittra oss i väst, skapa ökad oro och polarisering, säger Mikael Östlund."

5 gillningar

Kan inte mer än instämma

3 gillningar

Men blir det konsekvenser av detta? Jomhofs politiska makt är ju skänkt av aktuell regering.

Jag tror inget händer. Maktspelet ser ut som det gör och därmed kan han sitta säkert.

Det enda som kan rubba honom är om han säger något väldigt dumt och det händer något riktigt som går att koppla till hans uttalande eller att folk upplever att det går att koppla till honom.

4 gillningar

Små stegens tyranni fortsätter.