Politisk debatt (2021–2022)

Förr hette det att det ska löna sig att arbeta. Nu heter det att det ska löna sig att begå brott.

Att han sitter häktad innebär inte att han är dömd.

Ändå har du redan dömt honom?

6 gillningar

Stora delar av pöbelhögern: Det är bra att ha tjuven i byn...

2 gillningar

Jag har väl inte sagt att han är skyldig? :man_shrugging:t3:
Jag ifrågasätter omdömet inom kultureliten.

"Kultureliten" är ju bara ett annat ord för den gråa massan som inte håller med en själv.

4 gillningar

@RolexJocke vad säger du om denna (från Aftonbladet) :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Haha! Jonna Sima… :grin:

2 gillningar

Ja till och med ledarskribent numera tror jag :slightly_smiling_face:

1 gillning

”I nutid”, hmm… Vad kan det bli av detta? Invandrarfamilj kommer till inskränkt by på landet. Tjorven bör väl ha ett extra feministiskt patos, farbror Melker utöva hedersförtryck, någon ha en bokstavskombination och någon annan ha en annan könsidentitet än man fötts i. Inget fel i mycket av detta, men behövs en nyinspelning? :thinking:

Får mig att tänka på det gamla uttrycket. Har man bara en hammare så ser man bara spik :smile:

Men hon är underhållande på sitt sätt, det får man ge henne :grin:

1 gillning

Får väl smälla in Federley någonstans där också…

Är den på riktigt?

Tyvärr ja.

2 gillningar

Lite ledsamt.

Såg en bild som skulle passa in lite på din beskrivning, med den missförstådda killen :wink:
bild

4 gillningar

Jag skall erkänna att jag inte heller visste att loggan var järn-relaterad.

1 gillning

Hatet mot kulturen, public service som inte visar den egna världsbilden, vissa partier, enskilda politiker etc som vissa för sig med även här i Bubblan gör att ni, möjligen omedvetet, är en del av det en process där demokratin i slutändan dör ut.

4 gillningar
2 gillningar

Alla som inte tycker och tänker som Peter är ett direkt hot mot demokratin… Fräscht.