Politisk debatt (2021–2022)

Det hoppas jag verkligen! :+1:t2:

Du blandar verkligen höga och låga perspektiv. På ovanstående tycker jag det viktigaste kommentaren är att media inte står över medborgarna. När en medborgare har synpunkter på media eller gamla murvlar är det inte diktatur. Jag är en varm förespråkare för en fri och obunden press, men kan även se brister i dagens media. Att påpeka det måste media och murvlar kunna hantera på ett nyfiket utforskande sätt.

3 gillningar

Jag har varit i kontakt med SVT:s reporter som meddelar att det är en sprängladdning men att hans redaktör har valt att utelämna det tills det har bekräftats officiellt. Utifrån olika inlägg och diverse uttryck för gillningar är det tydligen en önskad (ny)ordning. Så gjorde man inte förr. Därmed har jag inget att tillägga.

1 gillning

Man var betydligt försiktigare tidigare än vad man är nu.

Kan det vara så att du hela tiden har varit övertygad om att detta rör sig om gängkriminalitet, och att det funnits en tanke om att alla VET detta redan men att man från samhället velat mörka det hela för att det inte passat in i det så kallade politiskt korrekta Sverige.

Om det är så, har du fått en tankeställare om denna stressen att gå ut med det du tror är orsaken? Nu när det av allt att döma inte är relaterat.

5 gillningar

Du har redan fått fyra gillningar för halmgubben att jag skulle ha varit övertygad om att det handlar om gängkriminalitet, trots att jag flera gånger har skrivit att jag vill få veta om det handlar om en sprängladdning eller ej. Varför kan man inte bemötas med det man faktiskt skriver? Varför ska jag per definition misstänkas? Dåligt.

Nu har vi en tokrolig nyhetssituation där man misstänker en person för explosionen i Göteborg utan att man därför har fastställt att det var en sprängladdning som detonerade. Go figure. Nu väntar jag bara på att få förklarat för mig hur vettigt och självklart detta är.

Vissa nyheter/uppgifter passar vissa bättre än andra, det tycker jag ska vara okej.

Man får tycka vad man vill.

Det var en fråga, det är bara att bekräfta eller dementera :slight_smile: Halmgubben är på dig :slight_smile:

Varför ska jag behöva dementera någonting jag inte har tagit upp i ämnet? På vilken grund ställer du frågan?

För att vi har haft en längre dialog om olika spörsmål och det skapar ett mönster som är rätt lättapplicerat på någon som ser ett samhälle i förfall och myndigheter som ljuger. I nästan alla fall så är man också väldigt snabb att staka ut vägen när någonting sådant här händer. Något som du också har visat att det stämmer överens på dig. Däremot har du så vitt jag vet inte nämnt gängbrottslighet och det var därför jag frågade :slight_smile:

1 gillning

Skitprat. Nog nu för min del. Ni blir av med mig. Alla nöjda.

Vi vill inte bli av med dig!

3 gillningar

Men vännen. Att bli motsagd i en tråd om politik är inte att inte vara oönskad. Det är att ha en diskussion där vi förhoppningsvis lär oss av varandra.

Jag blir inte emotsagd, du misstänkliggör mig, och det vet du om. Det finns ingen som helst anledning att smeta gängkriminalitet på mina inlägg när jag inte alls har tagit upp saken. Tvärtom finner jag de rådande misstankarna i dagens medier helt rimliga. Rättshaveristen är nu anhållen i sin frånvaro. Återigen, nu har vi en komisk situation med en misstänkt, dock ingen bekräftad sprängladdning.

Jag ställde en fråga till dig. Varför reagerar du så starkt på det? :slight_smile:

Lättast hade naturligt bara varit att svara att detta inte är en tankegång du har.

1 gillning

Därför att den här typen av debatteknik förgiftar samtalet. Jag köper inte din bedyran att det bara skulle ha varit en fråga. Det finns en obegränsad mängd ”frågor” man skulle kunna ställa till någon vars åsikter man inte delar, och vars åsikter man befarar har ett sinistert ursprung. På så vis behöver man aldrig någonsin bemöta det som faktiskt skrivs. Som i sak detta: ”Återigen, nu har vi en komisk situation med en misstänkt, dock ingen bekräftad sprängladdning.” Vilket är vad jag är intresserad av, inget annat.

Så ska du ta bort ditt konto för andra gången nu? :thinking:

Du gick in väldigt starkt här med att problematisera huruvida du skulle bli kallad rasist här. Det känns lite som att du hela tiden väntat på att få en anledning att få ställa dig på scen och förklara hur orättvist det är att tillhöra din åsiktskategori :slight_smile:

Nu släpper vi sargen och diskuterar sakfrågan :slight_smile: