Politisk debatt (2021–2022)

Ja precis, spännande och frågorna hopar sig. Jag vill inte heller spekulera för mycket, men samtidigt så kan det vara kul att spekulera. Man kan ju sköta spekulerandet snyggt och då kan det bli intressant. Som att spekulera med aktier.

1 gillning

Ryssland. Absolut att jag lägger mina pengar på Ryssland. Jag kan se flera scenarios för hur de tänker och vad de vill uppnå.

Tänk bara massiv flottstyrka går mot det här området för att ”bevaka” och undersöka. Då har Sverige, Danmark och alla länder runt södra Östersjön en stor fientlig flottstyrka med landstigningskapacitet just utanför sin gräns..:grimacing:

Fram till sommaren hade det ju varit otäckt på riktigt, nu tänker jag mer att de kan ställa till med en del men har bevisligen inte militär kapacitet till så mycket. Bara vi kan undvika ett blixtanfall mot Gotland, Blekinge eller Bornholm. Svårt/svårare om de får fotfäste där.

1 gillning

Hur skall de kunna utöka med tanke på hur det gått i Ukraina :man_shrugging:t2:

Ryssland kanske övade på Nord Stream 1 innan de ger sig på andra gasledningar till Europa. Tex (NSGI)
Skrämmande

1 gillning

Ja, det vet jag inte men det kanske inte putte gör heller. En trängd despot är en farligare despot.

Respekt.

Kommer högern gå bananas över att en kvinna inte tar en man i hand? :sweat_smile:

Vår fyr sa ju ”att i Sverige tar vi varandra i hand”..:roll_eyes:

För att inte tala om en invandrare!

Men – lite mer seriöst. Jag gillar inte att ta i hand när man träffar en person. Ta i hand för mig handlar om något mer personligt. Tar jag i hand så är det för att bekräfta att vi verkligen är tjenisar, "så himla trevligt möte" – tex om man råkar träffe en trevlig herre på ett kaffe/resturang i Visby under Almedalsveckan. Dvs handslag bör ske efteråt, inte direkt.

En kram skall vi inte ens prata om. Krama gör jag helst med folk jag antingen ligger med (eller ville ligga med) och naturligtvis, folk som blir resultat av den sessionen. Dvs arvingar. Detta gäller det kvinnliga könet.

Jag gillar krama Thor men jag ligger inte med honom.

2 gillningar

…och vänsterkanten fortsätter tona ner riktiga; rasistiska och sexistiska problem, genom att jämföra dessa med tramsiga saker. Ska du inte påpeka att hon frivillgt hade huvudbonad på sig också?

Kan hålla med men tycker en handskakning är ganska avväpnande. Tar bort stelheten och får igång interageringen lite.

Du missade dock det absolut värsta sättet att hälsa på folk: Kindpussarna :hot_face:
När jag träffar kollegor från andra länder i Europa är min nya taktik att bara luta mig framåt. Har jag tur får jag en kram men oftast så far dom runt på varje sida några gånger och luftpussar medan jag står kvar lite stelt och väntar på att de ska slutföra sin grej :smile: Ska man kindpussas? Vilken sida ska man börja på? Ska man nudda eller pussa i luften? Hur många gånger? Ska man låta lite? :exploding_head:

2 gillningar

Haha, känner igen det.

Där tycker jag att du har fel. Ett handslag är att acceptera den andra personen som jämlik och att man kan fortsätt interagera.

En kram är personligt.

Missade den. Ska inte upprepas..:grin:Spänd som en fiolsträng idag? :sunglasses:

1 gillning

Kindpussa kvinnor har jag vant mig vid. Men antagligen reser jag då lite nu att jag hade glömt att även män kindpussas i Italien. Blev lite stelt igår kan jag berätta..:sweat_smile:

2 gillningar

Det med drottningen känns som att göra en höna av en fjäder. Det är väldigt många äldre som blivit försiktiga under pandemin med personlig kontakt, och fortsatt är det.

3 gillningar

Det är ju det som är hela poängen :slight_smile:

Jag gillar inte heller kramar men blir det någonsin en bubblanträff har jag sparat en kram till dig. Givetvis inte utan samtycke.

Kindpussar är knepigt. Inte ens hela Frankrike är enat om hur man gör där.

Där är nog ändå kindpussar att föredra framför en handskakning om man träffar en man med tanke på att de inte har så bra statistik på att tvätta händerna efter toalettbesök heller.

5 gillningar

Fransmän är väl sällan enade om någonting. :rofl:

1 gillning

Nej, de kan sällan hålla sams även när de spelar i samma landslag.